آرشیو دوشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۸۸
حوادث امروز
۱۴

انهدام باند سارقان کوچک رومانیایی در فرانسه

گروه شوک: باند کودکان و نوجوانان سارق رومانیایی در فرانسه با تلاش پلیس این کشور منهدم شد و گردانندگان باند به زندان و اخراج از فرانسه محکوم شدند.

به گزارش پلیس فرانسه این 40 کودک و نوجوان که 9 تا 17 سال سن داشتند تحت هدایت گردانندگان باند به مراکز توریستی می رفتند و گردشگران را غارت می کردند.

براساس اعتراف این سارقان کم سن و سال آن ها موظف به سرقت دو کیف پول یا دو تا سه گوشی تلفن در روز بودند و در صورتی که دست خالی به جمع دزدان بر می گشتند بشدت کتک می خوردند.

بیشتر طعمه های این باند سرقت گردشگران انگلیسی بودند که در اطراف موزه «لوور»، کلیسای «نتردام» و برج «ایفل» حضور می یافتند.

براساس تحقیقات پلیس فرانسه این سرقت ها طی دو سال گذشته اتفاق افتاده و با تلاش ماموران 20 پدر و مادر رومانیایی در این رابطه دستگیر شده اند. دادگاه فرانسه پس از بررسی پرونده یک مرد و دو زن که گردانندگان اصلی شبکه سرقت بودند را علاوه بر اخراج از کشور به هشت سال زندان محکوم کرد و یک مرد و یک زن دیگر را با هفت سال حبس به پشت میله ها فرستاد. 15 متهم باقی مانده هم به اخراج از کشور فرانسه محکوم شدند. سخنگوی پلیس فرانسه می گوید: این کودکان و نوجوانان سارق گاهی در برخی صحنه ها به دام پلیس می افتادند اما به دلیل سن و سال کم شان پس از چند ساعت آزاد می شدند.

هنوز حکمی برای سارقان کم سن و سال تعیین نشده و موضوع آن ها همچنان در دست بررسی قرار دارد.