آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۳۰۰۵
جامعه
۱۲

کمک 100 میلیارد تومانی دولت به خانواده های زندانیان پرداخت نشد

ایلنا| حسین نصیری، مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان گفت: سال گذشته 12 میلیارد تومان به 22 هزار خانواده زندانی نیازمند تحت پوشش این انجمن کمک شد.

حسین نصیری در حاشیه جشن گلریزان برای کمک به خانواده زندانیان نیازمند با انتقاد از اختصاص نیافتن بودجه 100 میلیاردی به خانواده زندانیان اظهار داشت: سال گذشته 100 میلیارد تومان ردیف بودجه در نظر گرفته شد که تنها پنج میلیارد آن اختصاص یافت. معاون برنامه ریزی رییس جمهور قول داده است از ردیف بودجه 500 میلیارد تومانی بخشی را به خانواده زندانیان اختصاص دهد. وی افزود: در حال حاضر 22 هزار خانواده زندانی تحت پوشش این انجمن هستند که سال گذشته 12 میلیارد تومان به آنها کمک شد.

در کنار کمک های ماهیانه برخی خدمات موردی مانند هزینه تحصیل فرزند، مسکن و تهیه جهیزیه نیز از سوی انجمن به خانواده زندانیان نیازمند ارائه می شود. مدیرعامل انجمن حمایت از خانواده زندانیان نیز ادامه داد: همچنین به زنان سرپرست خانوار تسهیلاتی در جهت توانمندی خانواده ها می دهیم تا زنان بتوانند با خود اشتغالی هزینه زندگی شان را تهیه کنند. وی به برگزاری جشن گلریزان اشاره کرد و گفت: سال گذشته در جشن گلریزان 200 میلیون تومان از سوی خیرین به انجمن کمک شد شاید رقم های اعلامی نجومی نباشد اما تعهدات صورت گرفته عملی می شود.