آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۸۱۴۵
سیاسی
۲

آیت الله عالمی: جنایات داعش، پاسخ به شکست های پی در پی آمریکا از جبهه مقاومت است

نماینده مردم خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه جنایات داعش پاسخ به شکست های

پی در پی آمریکا از جبهه مقاومت است، گفت: مسلمانان باید جهان اسلام را از لوث وجود داعش پاک کنند.

آیت الله سیدحسن عالمی در گفتگو با خبرنگار فارس در مشهد در ارتباط با جنایات گروه تروریستی داعش در عراق اظهار کرد: جنایات گروهک وحشی داعش، یک بلای تاریخی است که در دنیای اسلام به وجود آمده است.

وی به وظیفه مسلمانان در برابر این گروهک اشاره و تاکید کرد: نه تنها بر شیعه، بلکه بر سایر مسلمانان عالم واجب و ضروری است که در مقابل این گروه شوم و پلید بایستند و جهان اسلام را از لوث وجود این افراد پاک کنند، چرا که اگر در مقابل جنایات آنها سکوت شود این مزدوران در جهان اسلام فاجعه آفرینی می کنند.

عالمی یکی از علت های جنایات داعش را شکست آمریکا در سوریه دانست و تصریح کرد: با توجه به اینکه آمریکا در حال حاضر چندمین شکست خود را از جبهه مقاومت می خورد، جنایات داعش نوعی پاسخ به شکست های پی در پی آمریکا است.وی پشتوانه جنایات داعش را حمایت های آمریکا عنوان کرد و افزود: حمایت های عربستان از گروهک داعش نیز به دلیل چراغ سبز نشان دادن آمریکاست.

وی اعضای گروه تروریستی داعش را افرادی نادان خواند و اظهار کرد: این گروهک تحت شعارهای اسلامی و پیروی از استکبار اقدام به انواع جنایت در جهان می کند که این اقدامات را جهان اسلام به شدت محکوم می کند.