آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۰
بین الملل
۲۱
خبر

اعتراض واشنگتن به اخراج نماینده اش از بحرین

منامه خشم واشنگتن را برانگیخت

منامه تام مالینوسکی، معاون وزیر خارجه امریکا را به دلیل ملاقاتش با جمعیت الوفاق بحرین از گروه های معارض این کشور اخراج کرد. به گزارش ایسنا به نقل از شبکه روسیا الیوم، وزارت خارجه بحرین در بیانیه ای اعلام کرد: در بحرین از حضور تام مالینوسکی، معاون وزیر خارجه امریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار استقبال نمی شود، وی با برخی از گروه ها و به ضرر طرف دیگر دیدار کرده است و این اقدام با عرف دیپلماتیک همخوانی ندارد.

مالینوسکی روز یکشنبه در سفری سه روزه وارد بحرین شد، اما پس از صدور دستوری غافلگیرانه جهت اخراجش، وی روز دوشنبه به سفرش پایان داد. این مقام امریکایی با برخی از فعالان جمعیت مخالف الوفاق بحرین دیدار کرده بود. در همین راستا امریکا نسبت به این اقدام منامه جهت اخراج یک مقام امریکایی «نگرانی عمیق» خود را اعلام کرد.

جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد که هماهنگی ها از قبل با بحرین در خصوص سفر معاون وزیر خارجه امریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار صورت گرفته و دولت منامه به خوبی می داند که مقام های امریکایی که سفرهایی دارند با گروه های سیاسی مختلف نشست ها و دیدارهایی برگزار می کنند. ساکی خاطرنشان کرد: بحرین همچنین شرایطی را بر سفر مالینوسکی تحمیل کرد که این امر نقض پروتکل های دیپلماتیک به شمار می آید.