آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۸
سیاسی
۲

مخالفت مجلس با فوریت طرح کاهش ساعت کاری در ماه رمضان

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با دو فوریت و یک فوریت با طرح کاهش ساعت کار کارکنان دولت در ماه مبارک رمضان مخالفت کردند.

به گزارش ایرنا، دو فوریت این طرح تنها 102 رای موافق از مجموع 236 نماینده حاضر در جلسه را کسب کرد، در این رای گیری صد نماینده رای مخالف و 14 نماینده رای ممتنع دادند.

با تصویب نشدن دو فوریت این طرح، علی لاریجانی، رئیس مجلس، یک فوریت آن را به رای گذاشت که یک فوریت آن نیز تنها 102 رای موافق از مجموع 237 نماینده حاضر در جلسه را کسب کرد و به تصویب نرسید. در این رای گیری نیز 84 نماینده رای مخالف و 13 نماینده رای ممتنع دادند.

طراحان در این طرح پیشنهاد کردند تبصره ای به ماده 87 قانون مدیریت خدمات کشوری افزوده شود که براساس آن دولت می تواند ساعت کاری کارکنان را در ماه مبارک رمضان از 44 ساعت به 34 ساعت در هفته کاهش دهد.

با تصویب نشدن فوریت این طرح، طرح کاهش ساعت کار کارکنان دولت به صورت عادی در مجلس بررسی می شود.

به گزارش ایرنا، حمید رسایی، نماینده تهران و از طراحان این طرح گفت: در طرحی که تهیه شده دولت می تواند در ماه مبارک رمضان ساعت کار را در هر هفته به 34 ساعت کاهش دهد و همچنین می تواند در روزهای بعد از شب های قدر به این میزان تا یک ساعت اضافه کند.

اما حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده شاهین شهر در مجلس در مخالفت با دو فوریت این طرح اظهار کرد: یک سوم ماه مبارک رمضان گذشته است و این طرح در این ماه و امسال نتیجه نخواهد داد.وی تصریح کرد: اگر دنبال فرهنگ کار و اقتصاد مقاومتی هستیم باید ساعت کار را اضافه کنیم و اگر تنها بخشی از کارمندان دولت را مشمول این قانون کنیم، تبعیضی در حق اکثریت جامعه خواهد بود.