آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۸
جامعه
۱۷

پرداخت سرانه مراقبت در منزل معلولان از پایان تیر

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: سرانه صدهزار تومانی به خانواده معلولان شدید و بسیار شدید که در منازل تحت مراقبت هستند، از پایان تیر پرداخت می شود.

یحیی سخنگویی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اجرای طرح توانبخشی مبتنی بر خانواده و تمرکز بر نگهداری از معلولان در منازل به عنوان سیاست جدید سازمان بهزیستی افزود: برای بخشی از معلولان شدید و بسیار شدید در مناطق محروم به علت این که بار و هزینه معیشتی سنگینی برای مراقبت از آنها به خانواده هایشان تحمیل می شود، مبلغ ماهانه صدهزار تومان یعنی دو برابر مستمری آنها لحاظ کرده ایم. وی ادامه داد: علاوه بر این، ترخیص معلولان از مراکز بهزیستی نیز از جمله برنامه های ماست که بر این اساس افرادی که به درجاتی از توانمندی رسیده باشند، ترخیص می شوند.به گفته سخنگویی، با اجرای این طرح، 60 درصد سرانه مراقبت از معلولان در مراکز، یعنی صد تا 150 هزار تومان به منظور نگهداری و ارائه خدمات مراقبتی در اختیار خانواده ها قرار می گیرد.

وی تاکید کرد: البته این افراد پس از ترخیص همچنان تحت نظارت بهزیستی هستند، چون با این کار امکان جایگزینی آن دسته از معلولان شدید و بسیار شدید که برخی مجهول الهویه هستند، در مراکز بهزیستی فراهم می شود.