آرشیو چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳، شماره ۴۰۱۸
صفحه آخر
۲۰
حاشیه خبر

ترویج افطاری دادن ورزشی ها از رسانه ملی

دکتر محمد رضاپور

پخش ویژه برنامه های افطاری دادن از رسانه ملی آن هم در لحظات ملکوتی اذان، ترویج یکی از سنت های اسلامی است.

رسانه ملی با برنامه های مناسبتی ماه رمضان، می خواهد به ایجاد بهترین فرصت برای دگرگونی و عالی ترین فصل برای وحدت در قلب های موحدین کمک کند از این رو برنامه های متعدد صدا و سیما هنگام افطار برپایه مهربانی، کمک به همنوعان و گسترش صفا و صمیمیت است.

برنامه ماه عسل در قالب اجتماعی در طول سال های پخش خود توانسته است مخاطبان زیادی جلب کند با این حال رسانه ملی در شبکه های مختلف خود با در نظر گرفتن سلایق عمومی سعی در معرفی بهتر افطاری دادن در حوزه های مختلف اجتماعی دارد.

در همین خصوص برنامه سفره های مهر شبکه تلویزیونی ورزش برای پوشش تصویری افطاری دادن ورزشی ها درنظر گرفته شده است که تهیه کنندگی آن را دولت آبادی با اجرای عباس آتشی برعهده دارد.

این برنامه قبل از افطار پخش می شود و مخاطبان ورزشکار و ورزش دوست را دقایقی پیش از گلبانگ اذان به حال و هوای احسان و نیکوکاری وارد می کند. تاکنون برنامه های افطاری دادن برخی فدراسیون ها و گروه های رشته های مختلف ورزشی ازجمله ورزش های رزمی، زورخانه ای، فوتبال و بسکتبال از این شبکه پخش شده است.

در قسمت ورزش زورخانه ای صدای قاسم رفعتی، تداعی کننده خاطرات مناجات خوانی های سحرگاهان بود؛ سحرگاهان که موذن برآورد آوا / به روی دل شود از هر درعنایت باز.

تلفیق موضوع عبادت و بعد معنوی روزه با تربیت بدنی در گفت وگو با ورزشکاران از ویژگی های بارز برنامه سفره های مهر است. بسیاری سخت باور می کنند ورزشکاران با فعالیت های بدنی که دارند بتوانند ساعت های طولانی را بدون خوردن و آشامیدن سپری کنند، اما این برنامه نشان می دهد ورزشکاران علاوه بر غلبه بر هوای نفس، در ابعاد اجتماعی روزه نیز به نیکوکاری و احسان برای ایجاد اتحاد و انسجام همه گروه ها توجه دارند.

افطاری دادن گروه بسکتبال در سفره های مهر برای پاک کردن کدورت ها که منشا شیطانی دارد از پیام های برنامه دوشنبه شب بود که بینندگان خاص شبکه ورزش را در دقایق پایانی روزه داری در حال و هوای بخشش فرو برد؛ بنابراین رسانه ملی در ماه رمضان می کوشد، گوشه هایی از فضایل اخلاقی ورزشکاران را در ماه مهربانی به تصویر بکشد؛ ماهی که سایه اش بالای سر همه شیفتگان و جویندگان معرفت الهی است.