آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۱۹
صفحه آخر
۱۲

هادی البحره تروریست سوری جانشین احمد الجربا شد

ائتلاف مخالفان سوری «احمد الجربا» را کنار زد و تروریست دیگری به نام «هادی البحره» را جانشین وی کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه العربیه، هادی البحره با به دست آوردن 62 رای توانست جانشین احمد الجربا شود.

هادی البحره که به ریاست ائتلاف مخالفان سوری انتخاب شده است متولد سال 1959 دمشق است و فارغ التحصیل رشته مهندسی صنایع از آمریکاست و بیشتر زندگی حرفه ای خود را در عربستان سعودی گذرانده است.

وی با حمایت سعودی ها و به درخواست آمریکا وارد ائتلاف مخالفان سوری شد و در نشست های این ائتلاف به عنوان گفت وگوکننده ارشد فعالیت می کرد.

انتخاب جدید رئیس ائتلاف مخالفان سوری در حالی صورت می گیرد که شمار زیادی از فرماندهان گروه های مسلح در منطقه غوطه شرقی سوریه با ارسال پیام هایی خواستار مذاکره با دولت و ارتش سوریه به منظور به زمین گذاشتن سلاح ها و واگذاری مناطق تحت سیطره خود شدند.

با پیشروی های میدانی ارتش سوریه در حلب و فرا رسیدن موعد محاصره مناطق تحت سیطره گروه های مسلح، هم اکنون افراد مسلح به دنبال اتخاذ تصمیمی برای فرار به مناطق امن و نجات دادن جان خود هستند.

منابع نزدیک به افراد مسلح، تاکید کردند که تاکنون سابقه نداشته است که روحیه افراد مسلح تا این سطح پایین بیاید. علت این امر را باید در شکست های آنان در همه جبهه ها و از دست دادن مناطق استراتژیک جست وجو کرد.

از سوی دیگر، مقام های دولتی سوریه اعلام کردند 278 نفر از افراد مسلح تحت تعقیب نیروهای امنیتی خود را تسلیم نیروهای دولتی کرده اند.

برخی دیگر از گروه های تروریستی که در حلب فعالیت دارند درخواست هایی برای کمک فوری برای مقابله با ارتش سوریه کرده اند.

این گروه ها اعلام کردند اگر هر چه سریع تر از سوی کشورهای خارجی به آنها کمک نشود مناطق تحت نفوذ خود را از دست خواهند داد.