آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

شلوغ ترین ایام برای آتش نشانی، مهار 5 آتش سوزی مهیب بدون خسارت جانی در تهران

سخنگوی سازمان آتش نشانی از انجام پنج عملیات مهار آتش در پایتخت در دو روز گذشته خبر داد و گفت: در این عملیات ها هیچ فردی جان خود را از دست نداده است.

سیدجلال ملکی در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: عصر دیروز انبار اسفنج و پارچه در خیابان فداییان اسلام در شعله های آتش می سوخت که گروه نجات از 5 ایستگاه آتش نشانی به همراه تجهیزات لازم و 5 نردبان هیدرولیکی در محل حادثه حاضر شدند و 4 کارگر را از میان شعله های آتش نجات دادند.

این آتش سوزی در انباری به بزرگی 2 هزار و 500 متر مربع مشتعل و در حال گسترش بود و اگر دیر اقدام می شد انفجار 12 سیلندر گاز موجود در محوطه این انبار نیز باعث گسترش سریع آتش به اماکن اطراف نیز می شد.

حریق در مغازه لبنیاتی، نجات دو شهروند از آتش سوزی منزل مسکونی و مهار آتش سوزی در انبار کفش بازار تهران نیز از دیگر خبرهای آتش نشانی در این مدت بود.

بنابراین گزارش ته سیگار روشن، مغازه لبنیاتی را به آتش کشید. ماموران زمانی به محل حادثه رسیدند که به گفته فرمانده آتش نشانی آتش پنهان باعث شعله ور شدن چهارپایه چوبی داخل مغازه شده و رفته رفته در حال گسترش به تمامی مغازه بود.

همچنین در پی تماس شهروندان با سامانه 125 در روز سه شنبه، آتش سوزی دیگری در انبار کفش در بازار تهران رخ داد.

در این حادثه که همراه با خسارات مالی بود به کسی آسیب جانی وارد نشد. آتش سوزی در یک ساختمان چهار طبقه مسکونی در خیابان مفتح جنوبی نیز ماموران آتش نشانی 3 ایستگاه را به همراه نردبان 32 متری به محل حادثه کشاند.

در جریان این حادثه یک دستگاه خودرو سواری در آتش سوخت و جان دو نفر از ساکنین را به خطر انداخت که توسط ماموران نجات یافتند.