آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۱۹
حوادث - اخبار کشور
۱۱

اخبار کوتاه

تولید کیت تشخیص سرطان رحم

محققان انستیتو پاستور ایران کیت تشخیص سرطان دهانه رحم را ساختند. به گزارش وزارت بهداشت، این کیت که در تشخیص سرطان رحم و ضایعات پیش سرطانی کاربرد دارد. حدود 75 درصد قیمت محصول مشابه خارجی آن است. مصرف سالانه این تست در کشور نزدیک به 8 میلیون تست می باشد.

20 هزار مسکن برای مددجویان

مدیر دفتر تامین مسکن کمیته امداد از تحویل 20 هزار واحد مسکونی به مددجویان تا پایان امسال خبر داد. قادر صمدی اولویت های تحویل مسکن را ابتدا با ایتام و مددجویان و سپس با زنان سرپرست خانوار اعلام کرد.

خودرو غیر یورو 4 شماره گذاری نمی شود

رئیس سازمان محیط زیست تاکید کرد: بر توقف شماره گذاری خودروهای غیر یورو 4 مصمم هستیم و این تصمیم از پایان شهریورماه سال جاری اجرایی می شود.معصومه ابتکار در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه به رغم وجود مصوبات زیاد چرا درباره رفع آلودگی هوا باز هم کاری پیش نمی رود گفت: به طور کلی و براساس قانون همه چیز تنها بر عهده سازمان محیط زیست نیست.

برنامه های تشویقی برای زایمان طبیعی

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام آمار 54 درصدی درمان به روش سزارین از اجرای برنامه های تشویقی در این زمینه خبر داد. آقاجانی از حذف فرانشیز زایمان، بازسازی بلوک های زایمان و زایشگاه ها، زایمان بی درد و توانمندسازی مادران به عنوان برنامه های تشویقی نام برد.

ارتقای معیشت مرزبانان

فرمانده مرزبانی ناجا ارتقای معیشت مرزبانان را در اولویت اول برنامه های آینده خود دانست.

سردار قاسم رضایی در گفت وگو با تسنیم بهبود معیشت مرزبانان را از دغدغه های خود دانست و گفت: نظام در برابر امنیت آفرینی مرزبانان برای کشور، وظیفه تامین معیشت و ارتقاء زندگی آنان را برعهده دارد.