آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۳۲۴۴
صنعت و معدن
۳

سال آینده با کمبود توان برق مواجه خواهیم شد

پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، وزیر نیرو با بیان اینکه سال آینده با کمبود توان برق مواجه خواهیم بود، خواستار به بهره برداری رسیدن طرح های نیمه تمام شرکت آب و نیرو شد.

حمید چیت چیان در بازدید از شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران افزود: برای سال آینده با کمبود توان تولید برق مواجه هستیم و باید تلاش شود تا 450 مگاوات ظرفیت نیروگاهی که در سد رودبار لرستان در حال اجرا است، به بهره برداری برسد.

چیت چیان با اشاره به اینکه میزان پیک مصرف برق در اواخر خرداد ماه و اوایل تیرماه امسال افزایش قابل توجهی داشته است، اظهار کرد: اواخر خرداد ماه و اوایل تیرماه که هوا به شدت گرم شد و مصرف برق بالارفت، پیک روزانه به 46 هزار و 900 مگاوات رسید که این فراتر از پیک سال گذشته بوده است.

وی ادامه داد: در کنار این موضوع، ذخایر سوخت مایع مناسبی در نیروگاه ها نداشتیم، اما نیروگاه های برق آبی به داد کشور رسیدند و یکباره با تولید برق تا سه برابر برنامه ریزی توانستند بخش عمده نیاز کشور را تامین کنند و اگر نیروگاه های برق آبی نبودند، به طور قطع کشور دچار مشکل می شد.

چیت چیان همچنین با اشاره به رهاسازی آب مخازن کارون 3 و 4، گفت: در کارون 3 و 4 میزان قابل توجهی آب رها شد تا برق تولید شود که خوشبختانه این آب در سد گتوندعلیا ذخیره شده است و امکان استفاده دوباره از آن وجود دارد.

وی افزود: نیروگاه تلمبه ذخیره ای سیاه بیشه که در مراحل پایانی است، می تواند به افزایش ظرفیت شبکه برق کشور کمک کند و این موارد فعالیت های ارزشمندی برای کشور است و خدمت شایسته ای برای مردم خواهد بود.