آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۱۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

تخفیف بهای برق صنایع کم مصرف40 درصد افزایش یافت

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر از افزایش 40 درصدی تخفیف بهای برق صنایع کم مصرف برق در سال جاری نسبت به سال قبل خبر داد.

به گزارش ایرنا، علیرضا احمد یزدی در جمع صنعتگران چهارمحال وبختیاری در شهرکرد افزود: ارائه تخفیف به صنایع و مشترکان کم مصرف در سال های اخیر به اجرا درآمد که در راستای حمایت از بخش صنعت، میزان تخفیف صنایع کم مصرف امسال حدود 40 درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد.

وی ضریب تخفیف بهای انرژی برق سال گذشته برای صنایع را 1/6 عنوان کرد و گفت: این شاخص در سال جاری به ضریب تخفیف 2 رسیده است.

احمد یزدی میزان تخفیف ارائه شده به صنایع کم مصرف در سال گذشته را 234 میلیارد ریال عنوان کرد.

وی ادامه داد: بر اساس جدول تعرفه های اعلام شده صاحبان صنایعی که با شرکت توانیر تفاهم نامه و قرارداد همکاری منعقد کرده اند در صورتی که با اعلام این شرکت اقدام به خاموشی در زمان اوج مصرف کنند از تعرفه های کم باری و میان باری در دیگر زمان های مصرف در مدت عقد قرارداد بهره مند می شوند.

معاون مدیریت مصرف شرکت توانیر افزود: در صورت همکاری نکردن دوبار در یک ماه و یا سه بار در مدت زمان عقد قرارداد، تخفیف و پاداش های در نظر گرفته شده پس گرفته می شود.

یزدی ادامه داد: این شرکت ها در صورت نیاز به خاموشی در اولویت تعطیلی تجهیزات و خاموشی قرار می گیرند.

وی همچنین از آغاز اجرای طرح ذخیره سازی عملیاتی صنایع خبر داد و گفت: در این طرح صنایع از طریق عقد قرارداد با شرکت توانیر می توانند در کاهش بار مصرف برق کشور مشارکت کنند.

وی اظهار کرد: در این طرح صنایعی که اقدام به خاموشی و تعطیلی تجهیزات در زمان اعلام اوج مصرف برق در کشور کنند از پاداش و تخفیفات بهای برق بهره مند می شوند.

به گفته احمد یزدی حدود 200 هزار مشترک صنایع حدود یک سوم برق تولیدی کشور را مصرف می کنند.