آرشیو پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۱۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

150 میلیون مترمکعب آب خلیج فارس برای صنعت منتقل می شود

مدیرعامل شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس گفت: در فاز نخست انتقال آب از خلیج فارس 150 میلیون متر مکعب آب برای صنعت انتقال می یابد.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد ایلاقی در نشست شورای آب استان کرمان اظهار داشت: فاز نخست طرح انتقال آب از خلیج فارس در سه قطعه به اجرا درمی آید که شامل بندرعباس تا گل گهر، گل گهر تا مس سرچشمه و مس سرچشمه تا چادرملوی یزد است.

وی با بیان اینکه در مرحله اول انتقال 500 میلیون متر مکعب آب از خلیج فارس مدنظر است، بیان داشت: در فاز اول این طرح 150 میلیون متر مکعب آب برای صنعت از بندرعباس به گل گهر انتقال می یابد.

ایلاقی افزود: برای اجرای موفق این پروژه عظیم و کارساز می طلبد تمام دستگاه ها همراهی کنند تا مشکل آب آشامیدنی استان و آب مصرفی صنایع رفع شود.

فرزاد هدایتی مشاور طرح انتقال آب خلیج فارس به صنایع معدنی جنوب شرق کشور در این جلسه اظهار داشت: سرعت کاهش ذخایر منابع آبی کشور شش برابر میانگین جهانی است.

وی اهم اقدامات انجام شده در پروژه انتقال آب را تاسیس شرکت تامین و انتقال آب خلیج فارس به عنوان کارفرمای طرح و انتخاب مشاور و مدیر طرح ذکر کرد.

هدایتی افزود: مجوزهای مورد نیاز به انتخاب مشاور اروپایی برای بهره گیری از تجربیات مشابه بین المللی در کنترل و مرور بخش های کلیدی طراحی و اجرا و استفاده از انرژی های نو اخذ شده است.

وی همچنین به انجام موافقتنامه میان وزارت نیرو و شرکت تامین و انتقال آب اشاره کرد که اخذ مجوز احداث خط انتقال آب خلیج فارس از وزارت نیرو یک اقدام بی سابقه بوده است.