آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۲
صفحه آخر
۲۴
رویداد

اهدای جایزه ملی آذر یزدی به نویسندگان

ادبیات کودک ایران صاحب جایزه ملی آذر یزدی شد. نشان ادبی آذر یزدی طی مراسمی با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی و اعضای شورای کتاب کودک، رونمایی شد. این جایزه ادبی از سال جاری و با حمایت موسسه فرهنگی ریحانه الرسول، شورای کتاب کودک و دفتر مطالعات فرهنگی موقوفات میرزا محمد کاظمینی اهدا می شود. در مراسم رونمایی از نشان مهدی آذر یزدی، محمد کاظمینی که دفتر مطالعاتی وی هزینه برگزاری این جایزه ادبی را تقبل کرده است در سخنانی گفت: در جامعه فرهنگی ایران هر کسی و در حد وسع خود تلاش می کند تا زحمات مهدی آذریزدی را پاس دارد.

همچنین در این مراسم نوش آفرین انصاری رئیس شورای کتاب کودک نیز در سخنانی با اشاره به این که اهدای جایزه ادبی به نام کسی که سال های زیادی از عمرش را صرف توجه به بازنویسی برای کودکان کرده است اقدام شایسته ای است، گفت: مرحوم آذریزدی از بنیانگذاران شورای کتاب کودک بود و چه بهتر که امروز اهالی این شورا به نام او جایزه ای ادبی اهدا کنند. مهدی محقق رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی نیز دیگر سخنران این مراسم رونمایی بود.

وی در سخنان خود با اظهار تاسف از وضعیت کتابخوانی در کشور گفت: جای تاسف دارد که در آیین ما کتاب و قلم نخستین عبارتی است که قرآن کریم با آن آغاز می شود اما ما از نظر کتابخوانی در چنین وضعی قرار داریم.

در این مراسم همچنین محمد صالح جوکار نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی نیز در سخنانی اقدام موسسه فرهنگی ریحانه الرسول در برگزاری جایزه ادبی آذریزدی را اقدامی خوب برای معرفی مشاهیر استان یزد دانست.

جایزه ملی مهدی آذریزدی از سال جاری و به صورت سالانه به برترین آثار تالیف شده در زمینه بازنویسی متون کهن و ادبیات کلاسیک و نیز بازآفرینی ادبی به نویسندگان کودک و نوجوان اهدا خواهد شد.