آرشیو شنبه ۲۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۵۶۹۲
اقتصادی
۶

اخبار کوتاه

پیش بینی توفان ممکن می شود

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از در دستور کار قرار بودن به روزرسانی سخت افزارها و نرم افزارهای هواشناسی خبر داد و گفت: مدل جهانی نقشه هواشناسی با هدف شناسایی سریع پدیده های جوی به مدل منطقه ای محدود تبدیل می شود. علی محمد نوریان یادآور شد: برای شناسایی طوفان اخیر تهران باید مدل دو کیلومتر در دو کیلومتر شود، این مدل که یک مدل منطقه ای محدود است در آینده نزدیک مورد استفاده قرار می گیرد.

میانگین مالیات پرداختی طلافروشان 630 هزار تومان

معاون مالیات بر ارزش افزوده سازمان امور مالیاتی گفت: میانگین مالیات پرداختی طلافروشان حدود 630هزار تومان در دوره چهارم سال 92 بوده که انتظار سازمان امور مالیاتی بیش از این رقم است. علیرضا طاری بخش، درباره طلافروشان و مالیات بر ارزش افزوده به ایرنا افزود: این صنف ابهامی در خصوص پرداخت مالیات بر ارزش افزوده داشت که برطرف شد و طلافروشان هم اکنون این قانون را اجرا می کنند و اکثریت آن ها مالیات می دهند. به گفته وی، انتظار سازمان امور مالیاتی از مالیات پرداختی توسط این صنف بیش از میزان کنونی است. طاری بخش تصریح کرد: البته تعدادی از طلافروشان هنوز در نظام مالیات بر ارزش افزوده ثبت نام نکرده اند که سازمان قصد دارد خود به سراغ آن ها برود.

رشد 74 درصدی تولید کاغذ

مهدی صادقی نیارکی مدیرکل دفتر صنایع غیرفلزی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 74درصدی مجموع تولید کاغذهای چاپ، تحریر و روزنامه کشور در 3 ماهه اول سال جاری خبر داد.