آرشیو دوشنبه ۲۳ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۶۴
سیاست
۲

خبر

بی اطلاعی از شکایت نمایندگان از مطهری

تسنیم: عوض حیدرپور، عضو هیات نظارت بر نمایندگان مجلس گفت: «اطلاعی از شکایت نمایندگان از علی مطهری ندارم و در مورد اینکه امضا نیز جمع آوری کرده باشند بی اطلاع هستم. احتمالااین هیات در روز چهارشنبه این هفته جلسه دارد که در این جلسه آخرین پرونده ها و شکایات واصله از نمایندگان را بررسی می کنیم.»

روایت اکرمی از دیدار روحانی با رهبری پیش از انتخابات

ایلنا: رییس شورای فرهنگی نهاد ریاست جمهوری درباره دیدار رییس جمهور پیش از انتخابات با مقام معظم رهبری گفت: «آقای روحانی نقل می کرد که قبل از شروع پست ریاست جمهوری، روزی برای حضور در انتخابات خدمت مقام معظم رهبری رفتم و با ایشان سه مطلب را در مورد مسایل داخلی، منطقه ای و بین المللی در میان گذاشتم. رهبری در مقابل از من پرسیدند که راهکار شما برای حل مشکلات در هر سه عرصه چیست و بنده توضیح دادم.» اکرمی با بیان اینکه مقام معظم رهبری قبل از ثبت نام روحانی در انتخابات ریاست جمهوری با تفکرات و راهکارهای روحانی برای ادامه امور آشنایی داشت، گفت: «یقینا مذاکرات جدی ایران با گروه 1+5 با اجازه رهبری صورت گرفت.»

اعتراض دانشجویان خط امام به ادامه بازداشت «میردامادی»

ایلنا: سازمان جوانان و دانشجویان خط امام با صدور بیانیه ای به ادامه بازداشت سید سراج الدین میردامادی اعتراض کرد.

محکومیت 8 فعال فیس بوکی به حبس

ایرنا: شعبه 28 دادگاه انقلاب هشت جوان فعال در فیس بوک را به اتهاماتی از جمله اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، فعالیت تبلیغی علیه نظام، توهین به مقدسات، توهین به سران قوا و توهین به اشخاص مجموعا به حدود 127سال حبس محکوم کرد. این افراد تعدادی صفحه در فیس بوک را مدیریت می کردند که از تیرماه سال 92 مورد پیگرد ثارالله قرار گرفتند و با حکم دادستانی، دستگیر و بازداشت شدند. متهمان این پرونده به ترتیب به 18سال و91 روز؛ 19 سال و91 روز؛ 21، 14، 20، 8، 11 و 16 سال حبس محکوم شده اند.