آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۸
اخبار کشور
۲

در هیئت وزیران تصویب شد: اختصاص 10 هزار میلیارد برای توسعه آبیاری تحت فشار محصولات اساسی کشاورزی

مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار محصولات اساسی کشاورزی در قالب الگوی کشت، در هیئت دولت به تصویب رسید.

جلسه هیئت دولت به ریاست حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد و اعضای دولت درباره مهمترین مسائل و مباحث اجرایی روز کشور با یکدیگر به بحث و تبادل نظر پرداختند.

گزارشی از فرآیند بررسی پدیده رکود تورمی و آسیب شناسی وضعیت و تدوین راه حل های رونق تولید به هیئت وزیران ارائه و مقرر شد جلسه چهارشنبه هیئت وزیران به بررسی پیشنهادهای تدوین شده در قالب لایحه رونق تولید و مصوبات هیئت وزیران در این موضوع، اختصاص یابد.

در این جلسه گزارش کمیسیون امور زیربنایی، صنعت و محیط زیست در خصوص موارد اصلاح قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا به تصویب هیئت وزیران رسید.

گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت درباره تمهیدات و طراحی های انجام شده به منظور برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در اکسپو 2015 میلان - ایتالیا به هیئت وزیران ارائه شد. در ادامه، تعدادی از پیشنهادهای دستگاه های اجرایی پس از بحث و بررسی، به تصویب هیئت وزیران رسید.

با تصویب دولت، مبلغ 45 میلیارد ریال اعتبار برای طرح های تامین آب در استان فارس اختصاص یافت.

هیئت وزیران، مبلغ 700میلیارد ریال اعتبار برای تامین آب شرب شهری، روستایی و عشایری و اجرای پروژه های مقابله با خشکسالی در استان ایلام اختصاص داد.

اختصاص مبلغ 260 میلیارد ریال اعتبار به استان های مازندران، گیلان و گلستان به منظور پیشگیری از حوادث غیر مترقبه در سواحل دریای خزر، از دیگر مصوبات جلسه هیئت دولت بود.

به گزارش تسنیم، هیئت وزیران با اختصاص مبلغ 238 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه های تامین آب، آبرسانی سیار و تامین علوفه مورد نیاز عشایر در 26 استان کشور موافقت کرد.

با تصویب دولت، مبلغ 10 هزار میلیارد ریال اعتبار برای توسعه آبیاری تحت فشار محصولات اساسی کشاورزی در قالب الگوی کشت، در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.