آرشیو سه‌شنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۳، شماره ۳۲۵۳
بازار دیجیتال
۲۵

کلیک

پیاده رو ویژه برای کاربران موبایل در واشنگتن

دنیای اقتصاد: تعداد کاربران موبایل به سرعت در حال افزایش است، تا جایی که حالاانگار مسیر پیاده رو مخصوص خودشان را هم قرار است داشته باشند.

به تازگی دست اندرکاران یک برنامه تلویزیونی به نام Mind Over Masses در آمریکا که به سفارش شبکه تلویزیونی نشنال جئوگرافیک ساخته می شود و به بررسی تغییر رفتار مردم نسبت به شرایط مختلف می پردازد، در حال ساخت چنین پیاده رویی هستند. آنها در سمت چپ پیاده رویی در مرکز شهر واشنگتن دی.سی عبارت «بدون تلفن همراه» و در سمت راست آن عبارت «تلفن همراه: مسوولیت حرکت در این مسیر بر عهده خود شما است» را نوشته اند.

این آزمایش چندان خوب پیش نرفت. بسیاری از مردمی که در حال کار با تلفن همراه خودشان بودند، اصلامتوجه نوشته ها نشدند؛ البته طبیعی هم بود، چون آنها کاملاخیره به نمایشگر گوشی موبایل خود بودند و جز آن چیز دیگری را نمی دیدند. وقتی هم کاربران موبایل متوجه نشانه ها می شدند، خیلی سریع با موبایل خودشان از این نوشته ها عکس می گرفتند!

هنوز مشخص نیست که این مسیر اختصاصی کاربران موبایل روی زمین این پیاده روها باقی خواهد ماند؛ اما انتظار می رود که این کار حداقل برخوردهای افراد با یکدیگر در پیاده روها را کمتر کند. این در حالی است که کارشناسان روابط اجتماعی در حال بررسی احتمال کارآیی ایجاد چنین پیاده روهایی در مناطق و کشورهای دنیا هستند.