آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۹
شهرستان ها
۷

وزیر نیرو: آب 11 شهر و 51 روستای همدان از سد تالوار تامین می شود

وزیر نیرو گفت: آبرسانی از سد تالوار به همدان که از مصوبه های سفر رهبر معظم انقلاب بوده از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

حمید چیت چیان در نشست مشترک با مجمع نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی با مهم برشمردن طرح آبرسانی سد تالوار به همدان، اظهار داشت: با اجرای طرح آبرسانی از سد تالوار به همدان، آب 11 شهر و 51 روستا تامین می شود و تاکنون بیش از 170 میلیارد تومان برای اجرای طرح هزینه شده است. وی گفت: این طرح از طرح های مهم اجرایی کشور بوده و از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

وزیر نیرو ادامه داد: این وزارتخانه ضمن حمایت از بخش خصوصی آماده هرگونه همکاری با این بخش در زمینه انتقال آب از سد تالوار به همدان است. وی گفت: برای تسریع در عملیات اجرایی احداث خط لوله آبرسانی از سد تالوار به همدان، ورق های فولادی در اختیار شرکت های لوله ساز قرار خواهد گرفت.

چیت چیان تصریح کرد: نیازهای برق صنعتی استان همدان به هر میزان که باشد، از سوی وزارت نیرو تامین خواهد شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه سیاست وزارت نیرو حمایت از بخش خصوصی است، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه آماده همکاری با بخش خصوصی درباره آبرسانی روستایی است و اگر شرکتی بخواهد در بخش بهره برداری همکاری کند، وزارت نیرو از این شرکت خرید تضمینی آب را در دستور کار خود خواهد داشت و چنانچه آن شرکت تمایل به استفاده از فاینانس داشته باشد، این وزارتخانه آماده است تا ضمن تجمیع مجتمع های آب روستایی، برای پیشبرد کار نهایت همکاری را با بخش خصوصی انجام دهد.

وی درباره انجام پروژه تصفیه خانه آب تالوار نیز گفت: اتمام پروژه تصفیه خانه تالوار نیاز به اعتبار زیادی دارد که با توجه به محدودیت اعتباری و توافق با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مقرر شد این پروژه در چند فاز اجرا شود.

وی تصریح کرد: بخش هایی از پروژه تصفیه خانه آب تالوار تا پایان امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو با اشاره به پیشرفت فیزیکی 76 درصدی عملیات اجرایی برج های خنک کننده نیروگاه همدان، گفت: برج واحد نخست تا اوایل تابستان سال آینده به بهره برداری خواهد رسید. وی درباره طرح استفاده از پساب تصفیه خانه فاضلاب همدان در نیروگاه گفت: بخشی از این طرح اجرایی شده و مابقی نیز تا پایان سال به بهره برداری می رسد.