آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۲۹
ورزشی - اخبار کشور
۹

نماینده مردم اهواز در مجلس: وزارت صنعت و معدن باید راهکاری برای احیای شهرک های صنعتی ارائه دهد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: وزارت صنعت و معدن به جای اینکه بیاید آمار تعطیلی شهرک ها را ارائه دهد باید راهکاری برای احیای شهرک های صنعتی مطرح و برنامه راه اندازی مجدد این واحدها را اعلام کند.

اهواز - خبرنگار کیهان:

سید شریف حسینی نماینده مردم اهواز و باوی در مجلس شورای اسلامی در واکنش به اظهارات وزیر صنعت و معدن مبنی بر تعطیلی 14 هزار واحد صنعتی گفت: اساس ایجاد شهرک های صنعتی این بود تا بتوانیم ظرفیت های تولید محصولات تبدیلی و تکمیلی را در شهرها ایجاد و با توجه به استعداد شهرها محصولات نهایی را در آنجا تولید کنیم. در شهری مثل ارومیه بحث تولید مواد غذایی مطرح است و در شهری مثل اهواز هم شرایط تاسیس شرکت های کوچک برای استفاده از ضایعات شرکت هایی بزرگ مثل فولاد خوزستان و سایر شرکت های صنعتی وجود دارد. وی از ایده آل نبودن وضعیت شهرک های صنعتی در استان خوزستان ابراز نارضایتی کرد و گفت: که در این زمینه باید بیشتر کار و تلاش کنیم. نماینده مردم اهواز، دولت و بانک ها را عامل اصلی عدم موفقیت بسیاری از شهرک ها دانست و تصریح کرد، تولیدکنندگان به دلیل سود بالای بانک ها و عدم همکاری و هماهنگی بانک ها با دولت، دچار مشکل شدند و البته با اینکه مشکلاتشان بیان می شد، اما سرمایه در گردشی داده نمی شد. عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از وزارت صنعت و معدن خواست که به جای اینکه فقط مشکلات را مطرح کند، راهکارهایی برای دادن تسهیلات و سرمایه در گردش برای تولیدکنندگان در نظر بگیرند و در حل مشکلات تولیدکنندگان بکوشند.

حسینی در خصوص آمارهای اعلام شده گفت: چون آمار دقیقی ندارم نمی توانم آمار وزیر را تایید یا رد کنم اما می دانم این آمار چه درست باشد چه غلط باید برنامه توسعه شهرک های صنعتی را در دستور کار داشته باشیم و به جای اینکه این آمارها را بگوییم فکری کنیم.

وی افزود: آقای وزیر یادش نرود این شرایط را می دانستند و کار را قبول کردند و در برنامه ای که برای رای آوردن به مجلس ارائه دادند توسعه و احیای شهرک های صنعتی هم در آن آمده بود باید از فضای سیاسی خارج شد و اگر هم می خواهیم به دولت نقدی کنیم منصفانه باشد.