آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۱
حوادث
۱۲

پنج قاره

مقابله با تبهکاران در مرز مکزیک

بی بی سی: فرماندار تگزاس هزارنفر از نیروهای گارد ملی ایالات متحده را به مرز این ایالت با مکزیک اعزام کرد تا جلو فعالیت های تبهکاران، قاچاقچیان انسان و کارتل های موادمخدر را بگیرند. فرماندار تگزاس گفت این تصمیم را برای آن گرفته که دولت فدرال در محافظت از مرزها موفق نبوده است. به گفته ریک پری، این نیروها با نیروهای دولتی کار می کنند. گارد ملی ایالات متحده آمریکا، نیرویی شبه نظامی است که از نیروهای ارتشی در هر ایالت حمایت می کند. این تصمیم در ادامه ماجراهای مهاجرت کودکان آمریکای مرکزی به ایالات متحده اتخاذ شده است. از اکتبر سال 2013 میلادی به این سو حدود 57هزار کودک به خاطر فقر و خشونت های گروه های تبهکار به ایالات متحده آمده اند. پری گفت تبهکاران به هجوم کودکان به آمریکا به عنوان فرصت نگاه می کنند. وی افزود: تا امنیت در مرزها نباشد، امنیت ملی هم وجود ندارد.

70 زخمی در انفجار تانکر گاز

ایرنا: انفجار تانکر حامل گاز «ال.پی.جی» در جنوب شرق ترکیه منجر به زخمی شدن 70نفر شد که حال 20نفر از آنان وخیم گزارش شده است. این حادثه بامداد دیروز در جاده لیجه- بین گول در استان کردنشین دیاربکر در جنوب شرق ترکیه رخ داد و تانکر حامل گاز ال.پی.جی پس از واژگونی منفجر شد و سرایت شعله های آتش آن سبب آتش گرفتن یک اتوبوس مسافربری و چند خودرو عبوری شد.

افزایش تلفات «راماسون»

شینهوا: کمیته کنترل و پیشگیری از سیل و توفان ویتنام اعلام کرد: تاکنون 27 نفر بر اثر توفان راماسون در این کشور جان باخته اند. حوادث طبیعی چون جاری شدن سیل، رانش زمین و وقوع رعدوبرق ناشی از توفان باعث این تلفات شده است. همچنین خسارت مالی این حادثه طبیعی نزدیک به شش میلیون دلار آمریکا برآورد شده و حدود دوهزار ساختمان مسکونی زیر آب فرورفته یا تخریب شده اند. در چین نیز آخرین آمارهای دولتی حاکی از آن است که تلفات توفان راماسون در این کشور به 33نفر افزایش یافته است. توفان راماسون که طی چهاردهه گذشته در جنوب چین بی سابقه بوده، موجب بارش شدید باران شده و زندگی بیش از هشت میلیون نفر در این کشور را مختل کرده است. راماسون در فیلیپین نیز نزدیک به صد قربانی گرفته بود.