آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۲۵۴
استان ها
۱۸

نگاه

افزایش فروش شرکت فرش آستان قدس

دنیای اقتصاد، مشهد: مدیرعامل شرکت فرش آستان قدس رضوی از افزایش 10 درصدی فروش فرش آستان قدس رضوی در سال 92 خبر داد.

غلامرضا باغشنی در این رابطه اظهار کرد: با توجه به کیفیت، ماندگاری، طرح و نقش های اصیل فرش این موسسه، فروش فرش در سال جاری قابل توجه و نسبت به سال گذشته از رشد قابل ملاحظه ای برخوردار بوده است.

وی افزود: فروش تجاری فرش در سال گذشته 50 میلیارد ریال بود که این میزان فروش با توجه به رکود فرش در بازارهای جهانی و داخلی و کاهش شدید صادرات فرش در سال های اخیر بسیار چشمگیر بوده است.

تولید سه هزار تن گوشت مرغ در بروجن

دنیای اقتصاد، شهرکرد، هیبت الله غفاری: مدیر جهادکشاورزی شهرستان بروجن گفت: به طور میانگین سالانه سه هزار تن گوشت مرغ در این شهرستان تولید می شود.

روح الله معتمدی افزود: هم اکنون 18 واحد مرغداری در شهرستان بروجن فعال است که سالانه سه تا چهار دوره جوجه ریزی دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت هر دوره جوجه ریزی، 330 هزار قطعه است که سالانه حدود یک میلیون و 350 هزار قطعه جوجه در مرغداری های شهرستان تولید می شود. معتمدی گفت: دو واحد تولید مرغ گوشتی نیز در این شهرستان در دست اجرا است که تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

777 روستای کردستان گازدار شدند

دنیای اقتصاد، سنندج، فرزاد نویدی: مدیرعامل شرکت گاز کردستان گفت: به منظور توسعه گازرسانی در استان هم اکنون ساکنان 28 شهر و 777 روستای استان از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

سیدامیر رضوی با اشاره به اینکه توجه به جامعه روستایی و خدمت رسانی به آنها باعث توسعه همه جانبه استان خواهد شد، افزود: هم اکنون در شهرستان بانه 103 روستا، بیجار 100، دهگلان 78، دیواندره 56، سروآباد 33، سقز 83، سنندج 81، قروه 108، کامیاران 61 و مریوان 68 روستا از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند. وی اظهار کرد: تعداد 117هزار و 930 خانوار روستایی با جمعیتی معادل 396 هزار و 389 نفر تحت پوشش گاز طبیعی قرار دارند.

مدیرعامل شرکت گاز کردستان افزود: هم اکنون گازرسانی به 125 روستا در قالب پروژه های مجتمع روستایی در دست اجرا است و این پروژه ها به پیمانکار واگذار شده و در صورت اتمام تا پایان امسال تعداد روستاهای گازدار استان به 902 روستا خواهد رسید.