آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۱
سینمای ایران
۹

خداحافظی «دانیل رادکلیف» با «هری پاتر»

شرق: «دانیل رادکلیف» که به عنوان بازیگر نقش «هری پاتر» شناخته شده است، قصد دارد از این پس در نقش های متفاوت ظاهر شود و پیشنهاد رولینگ را برای بازی در نقش «هری پاتر» نپذیرفته.

او که در سال 2001 در سن 11سالگی در اولین فیلم «هری پاتر» با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» بازی کرد، اکنون متقاعد نشده که یک بار دیگر در نقش هری پاتر راهی پرده های سینماها شود. در جدیدترین داستانی که رولینگ درباره هری پاتر نوشت و هشتم ماه جولای منتشر شد، این داستان را با جام جهانی فوتبال مرتبط کرد و هری پاتر را در حالی که24 سال دارد و دارای دو فرزند است، با ماجرایی جدید روبه رو کرد. رادکلیف قصد دارد که در سینمای مستقل و درام های تلویزیونی بازی کند. بنا بر این اعتبار ترجیح می دهد به اولین سالی که در قامت یک بچه 11 ساله در سال 2001 در اولین فیلم «هری پاتر» با عنوان «هری پاتر و سنگ جادو» بازی کرد، فکر نکند. او در ادامه ضمن ابراز تاسف از اینکه به دلیل بالارفتن سنش دیگر نمی تواند در نقش هری پاتر ظاهر شود، گفت: «من در مدتی طولانی فقط در یک نقش ظاهر شدم و فکر می کنم حالاقابل قبول باشد که بخواهم سعی کنم تا آنجا که ممکن است، نقش های متفاوتی را به دست آورم.»

این فیلم جدید با نام «هیولاها و زیستگاه هایشان» حاصل همکاری کمپانی برادران وارنر با رولینگ است که در سپتامبر سال پیش کلید خورد و بر داستان نوت اسکماندر آن هم 70 سال پیش از ماجراهای هری پاتر و دوستانش متمرکز است. همچنین شاهدان صنعت فیلم منتظرند تا ببینند کدام استودیو ممکن است حق ساختن این داستان جدید رولینگ را به دست بیاورد. این در حالی است که سایت پاتر مور تا آوریل 2014 با همکاری سونی فعالیت می کرد، اما فیلم های «هری پاتر» با همکاری کمپاتی برادران وارنر ساخته شدند.