آرشیو چهارشنبه ۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۱
صفحه آخر
۲۴
رویداد

چاپ دوباره نمایشنامه های استاد

انتشارات ققنوس همزمان با سالروز درگذشت محمود استادمحمد، 2 کتاب شامل 4 نمایشنامه از آثار این نمایشنامه نویس فقید کشورمان را تجدید چاپ کرد.

محمود استادمحمد کارگردان، نمایشنامه نویس و بازیگر در سال 1329 در تهران متولد شد و در سال 92 نیز به دلیل ابتدا به سرطان کبد درگذشت. او از سال 64 تا 77 در کانادا زندگی کرد و پس از آن دوباره به ایران بازگشت و فعالیت هنری خود را ازسرگرفت.

«آخرین بازی»، «دیوان تئاتر ال»، «قصص القصر»، «آنها مامور اعدام خود هستند» «سپنج رنج و شکنج»، «دقیانوس امپراتور شهر اقیانوس»، «سیری محتوم»، «چهل پله تا مرگ»، «شب بیست و یکم» و «عکس خانوادگی» از جمله نمایشنامه های استادمحمد هستند.

سوم مرداد سالروز درگذشت استادمحمد است و انتشارات ققنوس که پیش از این 3 کتاب «دیوان تئاترال»، «آسید کاظم و دو نمایشنامه دیگر» و «کافه مک آدم» را از استادمحمد چاپ کرده است، همزمان با فرارسیدن سالروز درگذشتش، 2 کتاب از این 3 عنوان را تجدید چاپ کرده است.

نمایشنامه «کافه مک آدم» یکی از آثاری است که وی با تاثیر از فضای مهاجرت و وضعیت ایرانیان خارج از کشور خلق کرده است. این نمایشنامه که از آثار متاخر استادمحمد محسوب می شود و فضای شکل گیری اتفاقات آن، کافه ای در مونترال کاناداست، در سال 89 در مجموعه تئاتر شهر اجرا شد.

چاپ دوم «کافه مک آدم» در 96 صفحه، با شمارگان 440 نسخه و قیمت 6 هزار تومان چاپ شده است.