آرشیو پنجشنبه ۲ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۲
فن آوری
۱۹

امکانات جی میل خود را افزایش دهید

علی ماندگاری

جی میل یکی از سرویس های پرطرف دار پست الکترونیکی است. این سرویس به خاطر امکانات کاربردی، مفید و البته رایگانش تا کنون توانسته کاربران زیادی را از سرتاسر جهان به خود جذب کند. تنظیمات ساده در عین حال حرفه ای، رابط کاربری زیبا با سرعت بالا، امنیت بالاو امکان همگام سازی (Sync) آن با دیگر سرویس های گوگل از جمله امکانات اصلی این سرویس پست الکترونیکی است. حتی کارایی جی میل به کمک برخی افزونه ها چند برابر هم می شود. یکی از این افزونه ها Right inbox است.

در ابتدا این افزونه تنها برای اضافه کردن امکان ارسال خودکار ایمیل در زمان های مشخص یا از پیش تعیین شده، طراحی شده بود اما بعدها امکانات بیشتری به این افزونه اضافه شد. به طوری که در حال حاضر کاربران می توانند از طریق Right inbox، ایمیل های خود را ردیابی یا برای آنها یادآوری تنظیم کنند. همچنین با کمک این افزونه به سرعت مطلع خواهید شد که پست الکترونیکی ارسال شده از طرف شما به دست مخاطب رسیده است یا خیر. کار با این افزونه بسیار ساده است. پس از نصب آن روی مرورگر، وارد حساب کاربری خود شوید و روی دکمه Granted کلیک کنید تا RightInbox اجازه دسترسی به اکانت شما را داشته باشد.

با انجام این مراحل وقتی روی دکمه Compose کلیک می کنید تا یک ایمیل جدید ایجاد شود در کنار دکمه Send Now چند دکمه دیگر مانند send now، send later، track، remind me دیده می شود. که هر کدام امکانات خاص خودشان را دارند. برای مثال اگر روی Send Later کلیک کنید می توانید ایمیل خود را آماده و به جای ارسال آنی آن، در آینده و در زمان دلخواه آن را ارسال کنید. یا گزینه Track به شما اطلاع می دهد ایمیلی که ارسال کرده اید به مقصد رسیده و توسط گیرنده مشاهده شده است. این افزونه روی مرورگر کروم و فایرفاکس قابل نصب است. برای دریافت آن به سایت www.rightinbox.com مراجعه کنید.