آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۰۱۸
سیاسی
۲

درباره غنی سازی درچارچوب خطوط قرمز حرکت می کنیم

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به موضع ایران درباره ظرفیت غنی سازی در مذاکرات تاکید کرد که در همان چارچوبی که مقام معظم رهبری اعلام کردند حرکت می کنیم.

به گزارش ایسنا، علی اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایران درباره ظرفیت غنی سازی انعطاف بیشتری در ادامه مذاکرات نشان خواهد داد؟ گفت: خطوط قرمز را مقام معظم رهبری مشخص کردند و قطعا در همان چارچوب حرکت می کنیم.

وی درباره تبدیل 3 تن از اورانیوم های غنی شده ایران به اورانیوم طبیعی اظهار کرد: ما مقداری اورانیوم داریم که غنای آن بین هشت دهم درصد تا یک و هشت دهم درصد است اما عمدتا پایین یک درصد هستند و مقدار آن حدود یک تن و نیم است که قرار است براساس توافق به پودر اکسید اورانیوم تبدیل کنیم.

صالحی درباره مصرف این میزان اورانیوم غنی شده که قرار است به اورانیوم طبیعی تبدیل شوند بدون ارائه جزییات گفت: اینها یک نوع پسماند تلقی می شوند. معاون رییس جمهور درباره دعوت مقام معظم رهبری برای مجهز کردن کرانه باختری به سلاح و اقدام ایران در این باره خاطرنشان کرد که تا جایی که لازم باشد در قضیه فلسطین همه نوع دخالت و مشارکتی داریم و هر کمکی که فلسطینی ها بخواهند ارسال خواهیم کرد.