آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۳۲۵۶
بازرگانی
۵

تعیین تکلیف کارت سوخت کشاورزان یک هفته دیگر در مجلس

گروه بازرگانی: در پی مشکلات کشاورزان برای تامین سوخت ادوات کشاورزی، وزیر نفت صدور کارت سوخت برای کشاورزان را پذیرفت. عباس پاپی زاده بالنگان، سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به موافقت وزیر نفت با ارائه کارت سوخت به کشاورزان در گفت و گو با اقتصادنیوز، اظهار کرد: کمیته بررسی تامین سوخت کشاورزان یک هفته دیگر جلسه خواهد داشت.

به گفته نماینده مردم دزفول بحث ثبت نام برای کارت سوخت و ایجاد سامانه برای کشاورزان نیز در قالب کارگروه بررسی خواهد شد تا به مرحله اجرا برسد.

در پی مشکلات کشاورزان برای تامین سوخت ادوات کشاورزی، روز سه شنبه هفته گذشته نمایندگان مجلس از بیژن زنگنه، وزیر نفت درخواست کردند که برای کمک به کشاورزان کارت سوخت برای آنها صادر شود. وزیر نفت با صدور کارت سوخت به کشاورزان موافقت کرد مشروط بر اینکه کشاورزان در مرحله اول فقط از جایگاه های تعیین شده سوخت دریافت کنند که نمایندگان نیز این پیشنهاد را پذیرفتند.

براین اساس، مقرر شد وزارت نفت، کارگروهی برای صدور کارت سوخت کشاورزان تشکیل دهد؛ کارگروهی هم شامل چهار نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی شامل محمد مهدی برومندی، پاپی زاده، نیازآذر و میرمراد زهی از نمایندگان مجلس تشکیل می شود که در کنار وزارت نفت، برای تهیه کارت سوخت و برق دار کردن چاه های کشاورزی که از مصوبات بودجه سال 1393 است اقدام می کنند.