آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۱
سیاسی
۲

ظریف: مسلمانان در کمک به مردم غزه تعلل نکنند

وزیر امور خارجه با ابراز تاسف شدید از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین گفت: هیچ قاعده بین المللی با هیچ تفسیر و هیچ برداشتی نمی تواند نامی جز نسل کشی، جنایت علیه بشر و جنایت بین المللی بر این اقدامات بگذارد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، محمدجواد ظریف در جمع روسای نمایندگی های اعضای سازمان همکاری اسلامی در تهران گفت: هیچ گاه حقوق بین الملل تا این حد به تمسخر گرفته نشده بود که یک گروه کوچک از فعالان صهیونیستی و حامیان آنها را راضی نگه دارد.

وی کشتار مردم بویژه کودکان و زنان فلسطینی را نمونه بارز جنایت جنگی نامید و از سکوت و انفعال کشورهای اسلامی در قبال این رویدادها بشدت انتقاد کرد.ظریف با تجلیل از مبارزه و ایستادگی قهرمانانه مردم غزه و فلسطین به رغم همه فشارها و جنایت های روزافزون رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آیا زمان آن نرسیده است که به برکت ماه رمضان به این درک و خودباوری برسیم که جز در سایه مقاومت، همبستگی، همدلی و حرکت منظم و یکپارچه به عنوان جهان اسلام، قدس شریف و مردم قهرمان فلسطین آزاد نخواهند شد؟!

وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: هر قدر در این امر مهم تعلل کنیم، در وظیفه انسانی و اسلامی خود تعلل کرده ایم، غزه چشم انتظار کمک، حمایت و دعای ما و چشم انتظار برنامه مدونی برای شکستن حصر و پایان دادن به جنایات رژیم صهیونیستی بنا به خواست ملت فلسطین است.