آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۱
فرهنگ و هنر
۵

حکمیت دبیر فیلم فجر برای «لاله»

علیرضا رضاداد که مسئولیت دبیری جشنواره فیلم فجر را سال گذشته بر عهده داشت، به عنوان حکم سازمان سینمایی در ماجرای پروژه «لاله» انتخاب شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ده ماه از آغاز افشاگری های پرحاشیه فیلم سینمایی «لاله» می گذرد و در این مدت مطالب جنجالی درباره مسائل مالی، مالکیت و حق رایت آن مطرح شد و به این ترتیب فیلمی که تلاش می شد به جشنواره سی و دوم فجر برسد هنوز نیمه تمام باقی مانده است.

بر این اساس با توجه به این که دو طرف ماجرا یعنی اسدالله نیک نژاد (کارگردان) و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی که به عنوان مالک پروژه اقدام به پرداخت هزینه ها کرده به توافق نرسیدند و نیز با توجه به بودجه کلانی که تا به حال صرف این فیلم شده (بیش از شش میلیارد تومان)، یک حکم از طرف سازمان سینمایی تعیین شده تا این داستان ختم شود.‍‍

اختلاف اصلی طرفین در این پروژه بیشتر بر سر حقوق مالکیت، سرمایه گذاری و حق رایت شخصیت اصلی فیلم است که توافقی حاصل نشد اما با انتخاب رضاداد به عنوان حکم، بیشترین تمرکز بر نحوه تمام شدن پروژه و حل مشکلات است.

انتخاب حکم از این رو انجام شده که براساس قرارداد ابتدایی بین اسدالله نیک نژاد (کارگردان) و مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، قرار بر این بوده که در صورت بروز هرگونه اختلاف و نرسیدن به توافق و حل نشدن اختلاف، سازمان سینمایی حکم خواهد بود.

فیلم «لاله» درباره «لاله صدیق» یکی از قهرمان های اتومبیلرانی ایران است. این فیلم که جلیل عرفان منش فیلمنامه اش را نوشته است، سارا امیری (در نقش لاله)، ایرج نوذری (در نقش پدر لاله)، سینان تازچو (در نقش مربی لاله)، نیکی کریمی، سام قریبیان، همایون ارشادی و...بازی کرده اند. فیلمبرداری بخش های پایانی این فیلم هنوز باقی مانده است.