آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۱
حوادث
۱۹

دزدی مسلحانه از سوی ماموران قلابی

سه مامور قلابی که مسلحانه واردخانه های شهروندان کرمانشاهی شده و با بستن دست و پای صاحبخانه ها اموالشان را می دزدیدند، تحت تعقیب پلیس قرار گرفتند و یکی از آنها دستگیر شد.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان کرمانشاه در این باره گفت: روز های پایانی تیر امسال مردی با حضور در کلانتری 22 بهمن این شهر و اعلام شکایتی عنوان کرد روز حادثه زنگ در خانه ام به صدا درآمد. وقتی در خانه را باز کردم، با سه مرد رو به رو شدم. آنها ادعا کردند از ماموران انتظامی مبارزه با موادمخدر هستند و طبق گزارشی که به آنها شده، باید خانه ام را بازرسی کنند. وقتی از آنها کارت شناسایی خواستم مرا کتک زدند و در حالی که مسلح بودند، با بستن دست و پایم طلاو جواهر موجود در خانه مان را همراه خودروی پرایدم دزدیده و متواری شدند.

سردار منوچهر امان اللهی افزود: با تشکیل پرونده، تحقیقات پلیسی آغاز و تصاویر رایانه ای از متهمان فراری در اختیار گشت های انتظامی قرار گرفت تا به محض مشاهده متهمان، آنها را دستگیر و خودروی مسروقه را متوقف کنند. روز بعد ماموران هنگام گشتزنی در یکی از محله های شهر، خودروی مسروقه شاکی را در حالی که موتور و گیربکس آن سرقت شده و بدون سرنشین بود، پیدا کردند.

وی یادآور شد: خودروی سرقتی به پارکینگ پلیس منتقل شد. ماموران احتمال دادند خودرو در همان حوالی اوراق شده باشد. بنابراین به جستجویشان در آن محله ادامه دادند تا سرانجام دو روز پیش سرنخ هایی به دست آوردند که نشان می داد در آن حوالی مرد مکانیکی زندگی می کند که در زمینه اوراق کردن خودروهای سرقتی، فعالیت دارد. با کسب این خبر و هماهنگی قضایی، ماموران انتظامی وارد عمل شدند و با ورود به محل کار متهم، وی را دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل کردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: متهم در بازجویی گفت با همدستی دو نفر از دوستانم مسلحانه با جعل عنوان پلیس وارد منازل مردم می شدیم و با تهدید آنها و خانواده هایشان و محبوس کردن آنها پول، طلا، اموال قیمتی و حتی خودروهایشان را می دزدیدیم. همچنین خودروهای دزدی را من اوراق و سپس رها می کردم. بیشترین اموال سرقتی هم که طلاو جواهراتی به ارزش 50 میلیون تومان بود را نیز سال گذشته از خانه یک مرد دزدیدیم. با صدور قرار قانونی برای متهم، تحقیقات برای دستگیری دو همدست فراری اش ادامه دارد.