آرشیو شنبه ۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۱
حوادث
۱۹

دستگیری عاملان تیراندازی شبانه

دو فردی که با تفنگ ساچمه ای، دو جوان را که با موتورسیکلت تعقیبشان می کردند هدف قرار داده و باعث مرگ آنها شده بودند، از سوی پلیس آگاهی استان بوشهر دستگیر شدند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، فرمانده انتظامی استان بوشهر در این باره گفت: روز سوم تیر امسال مردی با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و از پیدا کردن دو مرد زخمی زیر پلی در شهرستان تنگستان خبرداد. ماموران انتظامی با اعزام به محل مشاهده کردند هردوی آنها با شلیک گلوله بشدت زخمی شده اند. مردان زخمی به بیمارستان منتقل شدند، اما ساعاتی بعد باوجود تلاش پزشکان به دلیل شدت خونریزی فوت کردند.

سردار حیدر عباس زاده افزود: با گزارش مرگ این دو مرد به بازپرس کشیک ویژه قتل دادسرا، اجساد قربانیان به پزشکی قانونی منتقل و جستجو برای دستگیری عامل جنایت آغاز شد. تحقیقات مقدماتی پلیس نشان می داد مرگ آن دو بر اثر اصابت تیر از سلاح ساچمه ای بوده است.

وی یادآور شد: با شناسایی هویت قربانیان و ادامه جستجوها، ماموران افرادی را به عنوان مظنون بازداشت و از منازلشان سلاح های شکاری و جنگی کشف کردند. در بازجویی از آنها مشخص شد هیچ گونه آشنایی با مقتولان نداشته اند و با توجه به این که مدارکی دال بر گناهکاری آنها به دست نیامد، آزاد شدند.

جستجوها همچنان برای یافتن سرنخی از عامل جنایت ادامه داشت و سرانجام ردپای جوان بیست و چهار ساله ای در این پرونده به دست آمد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر افزود: دو روز پیش متهم در خانه اش در شهر اهرم دستگیر شد. متهم به ارتکاب جنایت به همدستی با یکی از دوستانش اعتراف کرد و گفت: شب حادثه ما به خانه بازمی گشتیم که متوجه شدیم دو مرد کشته شده با یک دستگاه موتورسیکلت پشت سرمان در حرکت هستند. نمی دانستیم آن دو چه کسانی هستند و با چه انگیزه ای ما را تعقیب می کنند. خیلی ترسیده بودیم. وقتی من و دوستم به سه راهی گادویی زیر یک پل نزدیک شدیم، راکبان موتورسیکلت همانجا متوقف شدند.

برای خلاصی از دستشان، در تاریکی شب شروع به تیراندازی کرده و متواری شدیم. چند روز بعد متوجه مرگ آن دو نفر شدیم.وی خاطرنشان کرد: در پی اعتراف متهم به قتل، دیگر همدستش نیز تحت تعقیب قرار گرفت و دستگیر شد. این متهم نیز به حضور در صحنه جنایت و تیراندازی اعتراف کرد.

با صدور قرار قانونی برای متهمان، تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.