آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
اقتصادی
۴

مدیر عامل رجا خبر داد: افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار از ماه آینده

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از افزایش 20 درصدی قیمت بلیت قطار از شهریورماه خبر داد.

سیدحسن موسوی نژاد در گفت وگو با خبرگزاری فارس اظهار داشت: قیمت های فعلی بلیت قطار تا نرخ های واقعی و هزینه شرکت ها کمی فاصله دارد.

وی ادامه داد: راه آهن جمهوری اسلامی ایران، پس از بررسی تمام فرم های آنالیز درآمد- هزینه شرکت های ریلی، مجوز افزایش قیمت بلیت قطار را برای آنها صادر می کند.

موسوی نژاد با بیان اینکه این افزایش قیمت متوسط 20 درصد خواهد بود، اضافه کرد: این در حالی است که بابت حق دسترسی به شبکه ریلی از شرکت های مسافری مبلغی دریافت نمی شود در حالی که اگر همانند شرکت های ریلی باری از شرکت های ریلی مسافری هم بابت دسترسی به شبکه مبلغی دریافت می شد، نرخ های بلیت قطار تا دو برابر افزایش می یافت.

موسوی نژاد درباره نامه راه آهن به شرکت های ریلی مبنی بر ارسال فرم های آنالیز درآمد- هزینه خود برای واقعی ترسازی نرخ های بلیت قطار، بیان کرد: شرکت حمل و نقل ریلی رجا قبلااین فرم را تکمیل و به راه آهن ارسال کرده است.

مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا ادامه داد: اعمال تخفیف در نرخ های بلیت قطار موجب استقبال بیشتر مسافران از سیستم ایمنی و پاک ریلی می شود، در همین راستا در ایام غیرپیک برای جذب بیشتر مسافر، حتی در برخی مواقع تا 30 درصد تخفیف در قیمت های بلیت قطار اعمال شد.