آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

عضو شورای عالی نظام پرستاری: تاکید پرستاران بر مطالبات صنفی

عضو شورای عالی نظام پرستاری با ابراز نارضایتی از فشار کار مداوم پرستاران در بیمارستانها و احتمال بالارفتن خطای ناشی از کار، گفت: بهتر است علت ترک شغل، مهاجرت ها، تغییر شغل و خانه نشینی پرستاران بررسی شود.

محمد شریفی مقدم با اشاره به صحبتهای اخیر وزیر بهداشت در خوابگاه دانشجویی امام علی(ع) که عنوان داشته بود اجازه نمی دهد کار سیاسی در وزارت بهداشت انجام شود، تاکید کرد: جامعه پرستاری فقط خواستار اجرای قانون است و هرگز به دنبال کار سیاسی نیست.

وی با طرح این سئوال که آیا اعتراض به عدم اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری پس از گذشت 7 سال، کار سیاسی است، افزود: آیا اعتراض به تبعیض های ناعادلانه در پرداختی های بین پزشکان و پرستاران، کار سیاسی است؟

دبیرکل خانه پرستار به مهر گفت: آیا اعتراض به اضافه کار اجباری و کمبود نیروی پرستاری در بیمارستانها، کار سیاسی است.

وی با بیان این مطلب که اعتراض پرستاران به اختصاص بودجه 3 بسته از 7 بسته طرح تحول نظام سلامت به پزشکان، کار سیاسی نیست، تاکید کرد: به نظر می رسد وزیر محترم بهداشت می بایست کانالهای اطلاع رسانی را بازنگری کند و واقعیت های تلخ پرستاری را ببیند.

شریفی مقدم با بیان این مطلب که جامعه پرستاری تا قبل از صحبتهای وزیر بهداشت در خوابگاه دانشجویی امام علی(ع) می اندیشید که وزیر با چنین برخوردهایی مخالف است و یا اینکه حداقل اطلاع ندارد، افزود: به نظر می رسد که وزیر بهداشت باید در مواجهه با مسائل و مشکلات جامعه پرستاری کشور، بازنگری داشته باشد.

عضو شورای عالی نظام پرستاری ادامه داد: بهتر است وزیر بهداشت، علت ترک شغل، مهاجرت ها، تغییر شغل و خانه نشینی پرستاران را بررسی کند.

وی در پایان با اعلام اینکه مشکلات مردم در بیمارستانها نشات گرفته از مشکلات جامعه پرستاری است، افزود: به نظر می رسد به جای برخوردهای ناشایست با پرستاران، به دنبال راه چاره ای برای حل مشکلات پرستاری بود. زیرا، ایجاد جو فشار و ارعاب و تهدید، اثر عکس خواهد داشت.