آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
حوادث - اخبار کشور
۱۱

چماق تهدید بر سر زنان موصل

گروهک تروریستی داعش در ادامه اقدامات خود علیه ساکنان موصل، زنان این شهر را تهدید کرد تمام صورت خود را بپوشانند.

به گزارش العالم، داعش زنان موصل را تهدید کرده در صورت رعایت نکردن حجاب کامل و نپوشاندن تمام صورت خود، به شدت مجازات خواهند شد.

این گروهک تروریستی در بیانیه ای اعلام کرد: شروطی که برای لباس و زینت زنان وضع کرده تنها برای جلوگیری از فساد و خودنمایی آنان است و این محدودیت برای آزادی آنها محسوب نمی شود بلکه از ابتذال و چشم چرانی دیگران ممانعت می کند.

در این بیانیه همچنین آمده است هر کس این مقررات را رعایت نکند و باعث فتنه و فساد شود، بازخواست و به شدت مجازات می شود.

یکی از علمای موصل به خبرگزاری رویترز گفت عناصر داعش به مسجد آمدند و او را وادار کردند این بیانیه را با بلندگو برای نمازگزاران قرائت کند.

داعش پیش از این نیز تردد زنان بدون محرم را در موصل ممنوع کرده بود.

بنابه این گزارش مغازه داران و فروشندگان پوشاک در موصل هم گفته اند که عناصر تروریست به آنها اعلام کردند سر و صورت مانکن های خود را با روبنده بپوشانند.

عناصر داعش این اقدامات خود را در چارچوب قوانین شریعت مبنی بر حرمت نشان دادن صورت مجسمه ها قلمداد کرده اند.

از جمله دستورات عجیب دیگری که داعش تاکنون صادر کرده، این است که منزل مسیحیان را با علامت مشخص کرده و از آنها خواسته یا مسلمان شوند یا اینکه منتظر مرگ باشند.

تروریست های تکفیری به تازگی بازوبندهایی هم توزیع کرده اند و به مردم دستور داده اند در هر شرایطی آنرا به بازو داشته باشند تا قابل شناسایی باشند.

روی این بازوبندهای سیاه، یک حرف حک شده که نشان دهنده دین و مذهب است.

حرف «ر» به معنای «رافضی» است که شیعیان توبه کننده باید از آن استفاده کنند.

حرف «ن» ابتدای کلمه نصاری است که مسیحیانی که جزیه پرداخت می کنند باید به بازو داشته باشند و حرف «خ» نیز مربوط به اجسادی است که هر روز از سطح شهر و خانه ها جمع آوری می شوند و حرامیان داعش به آنها توهین می کنند.