آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
اخبار کشور
۳

اداره اطلاعات انرژی آمریکا: تحریم ها در کاهش تولید گاز طبیعی ایران ناکام بوده است

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در تازه ترین گزارش خود اعلام کرده است که تحریم های بین المللی نتوانسته است مانع رشد تولید گاز طبیعی در ایران شود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا در گزارشی تاکید کرد: علی رغم تاخیرهای مکرر در توسعه میدان های گازی و اثرات تحریم، میزان تولید گاز طبیعی ایران طی سال های آینده افزایش خواهد یافت.

براساس این گزارش، ایران در سال 2012 میلادی حدود 5 درصد تولید جهانی گاز خشک در جهان را در اختیار داشته است. یعنی سالی که آمریکا و اتحادیه اروپا تحریم های اقتصادی و تجاری ضد بخش انرژی ایران را تشدید کرده اند.

میزان تولید گاز طبیعی ایران در سال 2012 میلادی به بیش از 8/2 تریلیون فوت مکعب رسیده که این رقم نسبت به سال 2011 با رشد 3 درصدی روبرو شده است.

علی رغم تحریم های بین المللی تولید گاز ایران در سال های اخیر روندی صعودی داشته است. اداره اطلاعات انرژی آمریکا همچنین پیش بینی کرده است که تولید گاز ایران تا سال 2020 میلادی به بیش از 10/6 تریلیون فوت مکعب خواهد رسید.

به گزارش تسنیم این نهاد آمریکایی افزود: توسعه میدان بزرگ گازی پارس جنوبی بزرگترین پروژه انرژی در ایران به شمار می رود. این میدان گازی که با قطر مشترک است بیش از 14 تریلیون فوت مکعب ذخایر گازی و 18 میلیارد بشکه میعانات گازی در اختیار دارد.