آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۲
ورزشی - اخبار کشور
۹

موانع حضور نماینده ایران در هیئت رئیسه فیلا

معاون پارلمانی وزارت ورزش برای حضور در هیئت رئیسه فیلاموانع مختلفی پیش رو دارد که می توان به دوپینگ، مخالفت با اسرائیل و نداشتن کشتی در بخش بانوان در ایران اشاره کرد.

امیررضا خادم درباره معرفی اش به فیلابرای انتخابات هیئت رئیسه فدراسیون جهانی کشتی گفت: معرفی من قطعی شده، اما انتخابم خیلی امیدوارکننده نیست. چند موضوع وجود دارد که مانع جدی برای انتخاب نماینده ایران به شمار می رود. وی درباره این موانع، اظهار داشت: اولین مورد دوپینگ است که گفته می شود ایران از این جهت شرایط مناسبی در این سال ها نداشته است، اگرچه می گویند بهتر شده اما به هر حال وجود دارد و به نوعی می گویند این شائبه وجود دارد که ایران از این موضوع حمایت می کند، اما ما توضیحاتی را دادیم که این طور نیست.

معاون وزیر ورزش به مخالفت ایران با اسرائیل اشاره کرد و گفت: گفتند ایران مخالف اسرائیل است و نسبت به حضورش معترض است. در طرف دیگر قدرت روس هاست که تمایل ندارند ایران جایگاه جدی تری پیدا کند. ما در حال رایزنی هستیم قدرت کشتی ایران را به دنیا نشان دهیم؛ خیلی ها می گویند حمایت ایران یکی از علل ماندگاری کشتی در المپیک بود. ارتباطات من و سابقه ام و همچنین ارتباطات فدراسیون کشتی با فیلااین موضوع را جا انداخته که ایران از کشتی حمایت می کند. خادم در پاسخ به این سوال که امیدی برای انتخاب شدن دارید، اظهار داشت: نباید ناامید بود. فیلااعتقاد دارد فردی که معرفی می شود حضورش باید استمرار داشته باشد، اگر هر دفعه یک شخص معرفی شود اشکال دارد. من قبلادر انتخابات شرکت کرده ام و سابقه مدیریتی دارم، بنابراین اگر این دوره نشد دو سال دیگر باز هم انتخابات داریم. فعلافضا گرگ و میش است. وی در پاسخ به این سوال که علیرضا رضایی گفته خادم نمی تواند در این انتخابات موفق شود، گفت: منظورش نماینده ایران بوده، با دلایلی که برای شما گفتم رضایی گفته خادم موفق نمی شود.