آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۴
صفحه آخر
۲۴

خبر

داوری 180 اثر در سمپوزیوم مجسمه سازی

با اتمام زمان ارسال آثار به سمپوزیوم مجسمه سازی معاصر 180 اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد و دوم مردادماه این آثار داوری شدند. بهداد لاهوتی دبیر سمپوزیوم مجسمه سازی معاصر گفت: ثبت نام سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده در حالی شامگاه یکم مرداد ماه به اتمام رسید که طی 7روز هنرمندان داخلی و خارجی استقبال کم نظیری جهت ثبت نام دراین سمپوزیوم بین المللی به عمل آوردند و درمجموع 180 اثردر مرحله نخست این جشنواره توسط هیات انتخاب بررسی شدند و در مجموع از میان این آثار، ماکت 15 اثر مورد داوری قرار خواهد گرفت. وی افزود: اسامی پذیرفته شدگان مرحله اول دیروز (شنبه) از طریق سایت دبیرخانه اعلام شد و هنرمندان منتخب در این مرحله باید تا ساعت 19 عصر 12 مرداد 1393 ماکت اجرایی خود را به دبیرخانه سمپوزیوم ارسال کنند. سمپوزیوم بین المللی مجسمه سازی معاصر پدیده از 25 مرداد تا 14 شهریور سال 93 در مشهد برگزار می شود.

لوح فشرده تلاوت 30 جزء قرآن در شبکه نمایش خانگی

به مناسبت دهه آخر ماه مبارک رمضان، موسسه رسانه های تصویری توزیع لوح فشرده تلاوت 30 جزء قرآن کریم را در شبکه نمایش خانگی آغاز کرد. این DVD شامل تلاوت 30 جزء قرآن کریم با صدای استاد سید عباس میرداماد و به روش آسان خوانی است که علاقه مندان به روخوانی و صحیح خوانی می توانند به راحتی از آن استفاده کنند.همچنین فیلم «تنهایی» به کارگردانی آرش معیریان با موضوع اجتماعی - پلیسی و مسائل روز کشور نیز وارد شبکه نمایش خانگی شد. فرامرز قریبیان، کوروش سلیمانی، میرطاهر مظلومی و سیما خضرآبادی از جمله نقش آفرینان این فیلم جذاب هستند.

رونمایی مجسمه «نظامی» در جمهوری آذربایجان

کشور آذربایجان طی چند هفته آینده از تندیس نظامی گنجوی، شاعر سرشناس ایرانی رونمایی خواهد کرد. «شاهین عبداللایف»، سفیر آذربایجان در قاهره پس از دیدار با «جابر عصفور»، وزیر فرهنگ مصر از رونمایی مجسمه نظامی گنجوی، شاعر ایرانی در آذربایجان طی چند هفته آینده خبر داد.