آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۴
فن آوری
۱۹

آنسوی خبر

ممنوعیت دسترسی کنگره امریکا به ویکی پدیا

دایرئ المعارف اینترنتی ویکی پدیا، دسترسی کامپیوترهای مجلس نمایندگان امریکا به ویرایش مقالات خود را به دلیل ویرایش های «مشکل دار و درهم گسیخته» مسدود کرد.

به گزارش ایسنا، بر این اساس هرگونه حق ویرایش از آی پی آدرس کنگره امریکا که بین چندین کامپیوتر تقسیم شده سلب شده است.

ویکی پدیا اعلام کرد: دسترسی کنگره امریکا به دلیل ویرایش هایی که دائما مشکل ساز هستند، به مدت 10 روز مسدود شده است.ویکی پدیا در ادامه اعلام کرده لطفا از ویرایش های غیرسازنده در ویکی پدیا خودداری کنید. ویرایش های شما به مثابه تخریب هستند و حذف شده اند و مدیران سایت اختیار دارند اگر کاربران ویرایش های مخرب را تکرار کنند، مانع ویرایش آنها شوند.سخنگوی ویکی پدیا گفت: این منع دسترسی برای یک آی پی آدرس در کنگره اعمال شده نه تمام کامپیوترهای این نهاد امریکایی و این تصمیم را یکی از مدیران ویکی پدیا در انگلیس گرفته و برآورد آنها این بوده که آی پی آدرس کنگره امریکا برای ویرایش های مخرب مورد استفاده قرار گرفته است.

بزودی همه ویندوزها ادغام می شود

ساتیا نادلامدیر عامل مایکروسافت از ادغام تمامی نسخه های سیستم عامل ویندوز و عرضه یک نسخه واحد از آن که بر روی تمامی محصولات الکترونیک قابل اجرا باشد، خبر داده است.به گزارش فارس به نقل از بلاک پرس، تا به حال مایکروسافت در هر بار عرضه نسخه جدید سیستم عامل ویندوز، سه مدل متفاوت از آن را در دسترس کاربران قرار می داد. این نسخه ها برای کاربران خانگی، تجاری، حرفه ای و... عرضه شده و از امکانات متفاوتی برخوردار بودند.

هنوز مشخص نیست آیا ویندوز بعدی مایکروسافت موسوم به ویندوز 9 از چنین ویژگی برخوردار خواهد بود یا قرار است ویندوز همه فن حریف مایکروسافت نام دیگری به خود بگیرد. سوپر ویندوز یا ویندوز فلای از جمله اسامی است که در مورد این نسخه از ویندوز به گوش می رسد.ویندوز جامع مایکروسافت هم برای کاربران رایانه های رومیزی، هم برای کاربران گوشی های هوشمند که تا به حال از ویندوز فون استفاده می کردند و هم برای کاربران کنسول بازی ایکس باکس قابل استفاده خواهد بود.