آرشیو یکشنبه ۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۵۷۰۴
شوک امروز
۱۲

یادبود جنگ جهانی اول با عروسک های غول پیکر

گروه شوک: سه عروسک غول پیکر با رژه در خیابان های مختلف لیورپول داستان این شهر را در جریان جنگ جهانی اول روایت کردند.این عروسک ها که یک مادربزرگ پیر، یک دختربچه و سگی سیاه رنگ بودند با وزن بسیار زیاد با کمک دستگاه ها و ده ها نفر از مردم در شهر به حرکت درآمدند تا قصه جنگ را روایت کنند. راوی اصلی مادربزرگ پیر بود که علاوه بر دختربچه و سگ شان برای هزاران نفر از مردم مشتاق لیورپول داستان های جنگ جهانی اول را تعریف کرد.

محور اصلی این داستان ها پیوستن 5 هزار سرباز لیورپولی در آگوست 1914 میلادی به جمع بریتانیایی های حاضر در جنگ جهانی اول بود که به سبکی جالب روایت می شد.

عروسک «مادربزرگ» که صورتی از جنس سیلیکون دارد با قد 7 و نیم متری و وزن 4 تنی پس از چند روز استراحت در سالن سن جورج لیورپول با کمک 26 نفر رژه خیابانی اش را آغاز کرد.جاذبه این نمایش خیابانی به قدری بود که هزاران نفر از مردم لیورپول بیش از یک ساعت در گرما در انتظار تماشای این عروسک ها می ماندند.

این نمایش جالب از چهارشنبه –یکم مرداد- آغاز شده بود که امروز 5 مرداد با عزیمت عروسک ها از لیورپول با کشتی به پایان می رسد.«رویال لوکس» کمپانی فرانسوی تئاترهای خیابانی مسئولیت برگزاری این نمایش را برعهده دارد. این کمپانی با مدیریت «ژان لوک کورکول» فرانسوی پیش از این نیز با غول های عروسکی دیگری مراسم بزرگداشتی متفاوت برای قربانیان تایتانیک برگزار کرد.