آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
حوادث
۱۹

سرقت 300 میلیون تومانی از حساب بانکی مردم

متهم سابقه داری که با نفوذ به حساب مردم 300 میلیون تومان سرقت کرده بود، از سوی پلیس فتا دستگیر شد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی در این باره به جام جم گفت: با شکایت یک شهروند آبادانی در پلیس فتا مبنی بر برداشت غیرقانونی از حساب بانکی اش، رسیدگی به پرونده در دستور کار پلیس قرار گرفت.

در تحقیق از شاکی، وی عنوان کرد: تاجر هستم و یک نمایشگاه خودرو در شهر آبادان دارم. هنگام بررسی موجودی حسابم متوجه شدم 66 میلیون تومان پول طی چند مرحله از حسابم برداشت شده است.

شاکی اضافه کرد: با پیگیری و تحقیق در این زمینه متوجه شدم فردی در شهر اراک از حسابم سرقت کرده است.

سرهنگ مصطفی نوروزی گفت: در پی این شکایت و دستور قضایی تحقیقات پلیس فتا برای دستگیری دزد اینترنتی آغاز و ماموران متوجه شدند فردی مدارک مالباخته را جعل و با افتتاح حساب بانکی در شهر اراک به نام وی توانسته ازحساب او اینترنتی برداشت کند.

وی یادآور شد: در ادامه جستجوی پلیسی چند روز پیش مخفیگاه متهم شناسایی و دستگیر شد.

متهم با انتقال به پلیس فتا جرمش را انکار کرد. در بررسی سوابق کیفری متهم معلوم شد وی یک متهم سابقه دار است که در زمینه جعل، کلاهبرداری، سرقت، مشارکت در گروگانگیری، اخاذی مسلحانه، قتل غیرعمد و اختلاس از شرکت های بیمه سابقه کیفری دارد.

رئیس پلیس فتای استان مرکزی خاطرنشان کرد: در ادامه تحقیقات، مرد سارق سرانجام به دزدی از حساب مالباخته ها که اغلب افراد پولدار بودند اعتراف کرد و گفت: علاوه بر سرقت از حساب این شاکی، به حساب افراد دیگری نیز نفوذ کرده و تاکنون300 میلیون تومان به این روش سرقت کرده ام.

متهم خاطرنشان کرد: با جعل اسناد و مدارک افرادی که اسناد هویتی خود را گم کرده بودند، دسته چک گرفته و با صدور چک های بلامحل ازمردم کلاهبرداری می کردم.

در پی این اعتراف متهم با صدور قرار قانونی برای ادامه تحقیقات در اختیار پلیس آگاهی قرارگرفت.