آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
ایران
۱۵

مشارکت آلمانی ها برای نجات دریاچه زریوار

فرماندار مریوان از مشارکت کارشناسان آلمانی برای نجات دریاچه زریوار خبر داد و گفت: اطلاعات لازم به منظور تهیه و تدوین طرح نجات این دریاچه در اختیار کارشناسان شرکت آلمانی قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، محمد فلاحی افزود: با توجه به پیگیری های صورت گرفته از سوی مسئولان استان، دو کارشناس شرکت دروش آلمان به منظور تهیه و تدوین طرحی پایدار برای توسعه این مکان گردشگری وارد مریوان شده اند.

وی اظهار کرد: کارشناسان آلمانی سال گذشته نیز برای پیگیری این موضوع به مریوان آمده بودند و سفر امسال در راستای تکمیل اطلاعات لازم برای آسیب شناسی مسائل و مشکلات زریوار است.

به گفته وی، برای نجات زریوار و ایجاد طرحی پایدار، نیازمند همفکری و همراهی جامعه علمی و دانشگاهی هستیم و این نشست نیز در این راستا انجام شده است.

به گفته فرماندار مریوان، دریاچه زریوار یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری این شهر است که متاسفانه از مشکلات زیادی رنج می برد و امید است با جذب سرمایه گذار ایرانی و خارجی و همچنین کمک های مالی دولت بتوان این مشکلات را برطرف کرد.

فلاحی، ورود فاضلاب روستاهای اطراف و قسمتی از فاضلاب شهر مریوان به داخل دریاچه را یکی از مهم ترین مشکلات این دریاچه دانست و گفت: اعتبار لازم برای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریاچه اختصاص نیافته و لازم است شرکت های سرمایه گذار خصوصی در این عرصه وارد شوند.

وی افزود: کارشناسان آلمانی معتقدند اجرای طرح نجات زریوار و توسعه پایدار این منطقه 30 تا 50 سال طول می کشد. شهرستان مریوان با بیش از 150 هزار نفر جمعیت یکی از مهم ترین شهرهای گردشگری و گردشگرپذیر غرب کشور است که در فاصله 135 کیلومتری غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده است.