آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
فرهنگ و هنر
۵

160 هنرمند در 22 سالگی «صد اثر صد هنرمند»

صد اثر صد هنرمند، رویداد تابستانه گالری گلستان، با نمایش و فروش آثار 160 هنرمندان بیست ودو ساله می شود.

به گزارش جام جم، عصر جمعه پیش رو بیست و دومین دوره نمایشگاه و فروش آثار تجسمی «صد اثر صد هنرمند» با حضور 160 هنرمند آغاز به کار می کند.

از سال 1371 در میانه هر تابستان که معمولابیشتر گالری های تهران در تعطیلات بسر می برند، گالری گلستان در ابتکاری جالب توجه این رویداد نمایشگاهی را با محوریت فروش و جلب اقشار مختلف جامعه به خرید آثار هنری بر پا می کند که ضمن رونق افزایی به مقوله اقتصاد هنر، نقشی پررنگ در فرآیند خریدارسازی ایفا کرده است.

صد اثر صد هنرمند به نوعی قدیمی ترین رویداد تجسمی است که همچنان ادامه دارد و در کنار اهداف اصلی خود با ارائه آثار چهار نسل از هنرمندان معاصر ایران، جریان سیال هنر کشور را به نمایش می گذارد.در بیست و دومین دوره این رخداد آثار بزرگانی مانند سهراب سپهری، محمد احصایی، پرویز کلانتری، هوشنگ پزشک نیا، بهجت صدر، فریده لاشایی، محمدعلی ترقی جاه، محمد ابراهیم جعفری، بهرام دبیری، علی گلستانه، حسین محجوبی، یعقوب عمامه پیچ، مهدی حسینی، پروانه اعتمادی، سیمین اکرامی و ثمیلاامیرابراهیمی جلوه گری می کند. ضمن آن که در کنار آنان از جوانان هنرمندی که نامشان تثبیت شده، کارهای زیبایی روی دیوار می رود.