آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
جامعه
۱۷

3000 میلیارد تومان اعتبار برای بهسازی اماکن متبرکه عراق

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات گفت: تاکنون توانسته ایم از 3000 میلیارد تومان ظرفیت بانکی کشور برای بهسازی اماکن متبرکه در پروژه های عمرانی سه شهر کربلا، نجف و کاظمین بهره مند شویم.

حسین پلارک در مراسم امضای تفاهم نامه بین این ستاد و موسسه مالی و اعتباری کوثر، با اشاره به اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه های عمرانی در کشور عراق افزود: براساس آمار، حدود 3000 میلیارد تومان بودجه برای تامین اعتبارات و تکمیل پروژه های عمرانی عتبات عالیات برآورد شده که تاکنون 500 میلیارد تومان آن هزینه شده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می کنیم با مشارکت و حمایت بانک های کشور بتوانیم شاهد دریافت خیرات و نذورات مردمی و کمک مالی بیشتر به پروژه های در دست اجرای اماکن متبرکه عراق باشیم.

پلارک با اشاره به سابقه فعالیت ستاد بازسازی عتبات عالیات در تکمیل پروژه های عمرانی ابراز کرد: این ستاد از سال 1381 و بعد از سقوط رژیم بعثی صدام، حضور و تعامل خود را در عراق با هدف تجمیع و ساماندهی کمک های مردمی در عرصه بازسازی حرمین شریفین به کار گرفت که بیش از 150 پروژه را در اعتاب مقدسه اجرا کرده است.

به گفته وی، این ستاد با برنامه ریزی و پیش بینی چشم انداز و استراتژی مشخص، اجرای طرح ها را در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت آغار کرد.

به گزارش ایرنا، پلارک بیان کرد: در مرحله نخست، وجود برخی ضعف های اساسی از جمله نبود امکانات رفاهی، سرویس بهداشتی، امکانات سرمایشی و گرمایشی و نظافت اطراف حرم ها وجود داشت که ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب پروژه های کوتاه مدت این نقایص را برطرف کرد.

رئیس ستاد بازسازی عتبات یادآور شد: در پروژه های میان مدت، رفع نیازهای نسبی حرم ها در چهار شهر نجف، کربلا، سامرا و کاظمین و پنج حرم از نظر شکل و ظاهر را ساماندهی کردیم که به طور کامل سنگ کاری های داخل گنبد و صحن ها و کف تعویض شد. علاوه بر این ستاد بازسازی عتبات عالیات در قالب پروژه های بلندمدت موفق به توسعه سرداب در شهر کاظمین و افزایش سه برابری فضای حرمین شریفین شد.