آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
جامعه
۱۷

5000 دانش آموز به عتبات عالیات می روند

رئیس سازمان حج و زیارت از اعزام 5000 دانش آموز به عتبات عالیات برای اولین بار خبر داد.

سعید اوحدی از انعقاد تفاهم نامه ای با معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش کشور خبر داد وگفت: بر اساس این تفاهم نامه، در اقدامی مشترک و هماهنگ با سازمان دانش آموزی و معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش در مرحله اول زمینه اعزام 5000 دانش آموز به عتبات عالیات فراهم شده است.

به گزارش مهر، وی با اشاره به تاثیر تربیتی، اخلاقی و اعتقادی زیارت عتبات عالیات بر دانش آموزان اظهار کرد: دانش آموزان سرمایه های اصلی نظام هستند و برنامه ریزی فرهنگی و تربیتی برای آنان از وظایف مهم همه ماست.اوحدی با بیان این که در بحث عتبات دانش آموزی محدودیت خاصی در شرایط فعلی برای اعزام وجود ندارد، افزود: سعی بر این است که از ظرفیت بزرگ سازمان دانش آموزی در اعزام آنان بهره گرفته شود.

رئیس سازمان حج و زیارت با طرح این پیشنهاد که در اعزام دانش آموزان به عتبات عالیات از پدرها و مادرها نیز در این سفر معنوی استفاده شود، یادآور شد: سازمان حج این آمادگی را دارد که فضا را برای اعزام پدران به همراه دانش آموزان پسر و مادران را با دختران دانش آموز مهیا کند.

وی درباره سهمیه حج عمره دانش آموزی ادامه داد: باتوجه به این که بیش از شش میلیون نفر زائر ودیعه گذار در صف انتظار حج عمره داریم و این افراد بیش از پنج سال است که مبالغی را به حساب بانک ها ریخته و منتظر اعزام هستند، باید کاری کنیم که حقوق آنها ضایع نشود.