آرشیو دوشنبه ۶ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۳
ورزشی
۱۸

سقوط قهرمانی به لیگ های پایین

محسن قهرمانی، داور خاطی فصل گذشته فوتبال هرچند هشت ماه محرومیتش به پایان رسیده است اما نه کسی سراغی از او می گیرد و نه فعلاحق قضاوت در لیگ برتر را دارد؛ او به لیگ های پایین سقوط کرده است.

محسن قهرمانی که داستان غش کردنش در فصل گذشته فوتبال یکی از جنجالی ترین پرونده های تاریخ لیگ برتر را رقم زد هرچند محرومیت هشت ماهه را پشت سر گذاشته است، اما بر خلاف برخی ادعاها و اظهارنظرهای او مبنی بر بلامانع بودن قضاوتش در لیگ برتر، فعلاخبری از او در سطح اول فوتبال ایران نخواهد بود.

اما در حالی که چندی پیش که داوران مورد نظر فدراسیون فوتبال برای حضور در تست آمادگی جسمانی پیش فصل فرا خوانده شدند خبری از محسن قهرمانی نشد تا شایعه محرومیت مادام العمر این داور هم مطرح شود، حسین عسگری رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال در این باره به مهر گفت: قهرمانی دیگر محروم نیست و محرومیتش خیلی وقت پیش به پایان رسیده است ولی دلایلی وجود داشته که ما از وی برای قضاوت دعوت نکردیم. کمیته و دپارتمان داوری معیارهای خاص خودش را برای قضاوت دارد. داوران باید به حد نصاب های لازم در فصل قبل رسیده باشند تا بتوانند در لیگ چهاردهم نیز قضاوت کنند، اما قهرمانی فصل گذشته محروم بود و برای همین به حد نصاب لازم دست پیدا نکرد و برای همین وی جایی در لیست مورد نظر نداشت. وی افزود: ما به داورانی که در تست آمادگی جسمانی حد نصاب لازم را نیاوردند این فرصت را دادیم که در نیم فصل در تست دیگری شرکت کنند ولی قهرمانی از این شانس برخوردار نیست. این داور اگر می خواهد بار دیگر در لیگ برتر قضاوت کند باید به رده های پایین تر برود و امتیازات لازم را کسب کند تا بتواند با قضاوت های خوب خود زمینه های بازگشت به لیگ برتر را فراهم کند.