آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۳۴
اخبار کشور
۳

به همت آموزش و پرورش انجام شد: راه اندازی پایگاه انتخاب رشته برای کنکوری ها

پایگاه انتخاب رشته برای داوطلبان کنکور 93 در آموزش و پرورش راه اندازی شد.

سید محسن ارسنجانی مشاور معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش با اعلام خبر فوق و با اشاره به اینکه این پایگاه با تایید آموزش و پرورش به عنوان سامانه جامع انتخاب رشته کنکور سراسری راه اندازی شده است گفت: دانش آموزان می توانند بعد از اعلام نتایج کنکور از راهنمایی و مشاوره این پایگاه برای انتخاب رشته کمک بگیرند.

وی با اعلام آدرس این پایگاه افزود: آدرس پایگاه www.entekhabreshteh 93.iv است افزود: دانش آموزان می توانند از این پایگاه مشاوره ای که هزینه زیادی هم ندارد بهره مند شوند ضمن آنکه آموزش و پرورش سعی کرده به مناطق کمتر برخوردار از جمله سیستان و بلوچستان و خوزستان توجه بیشتری نماید.

مشاور معاون آموزش متوسطه افزود: «همچنین شماره تلفن 88381039 برای پاسخگویی درباره این سامانه و استفاده از خدمات آن در مورد انتخاب رشته فعال است.

حسینی ارسنجانی با بیان اینکه مراکز مشاوره و خدمات روانشناختی در تمامی استانهای کشور با نظارت معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این وزارتخانه اکنون به دنبال آن است تا هسته های مشاوره را افزایش داده و پایگاه های بیشتری در ارتباط با انتخاب رشته دایر کند تا دانش آموزان از سردرگمی رهایی یابند.

وی افزود: این پایگاه ها می تواند دانش آموزان و خانواده ها را برای انتخاب رشته درست راهنمایی کرده و از مراجعه آنان به برخی مراکزی که احتمال می دهیم به خوبی آنها را در این موضوع مهم راهنمایی نکنند و بیشتر جنبه سود و منفعت خود را دنبال کنند، بی نیاز سازد.

حسینی ارسنجانی گفت: پایگاه های انتخاب رشته سعی دارند فعالیت خود را متناسب با رشته های موردنیاز هر منطقه به دانش آموزان معرفی کنند.