آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۴
اقتصاد
۴

500 مگاوات انرژی بادی وارد مدار می شود

مدیرعامل توانیر با بیان این که قرارداد تولید 900 مگاوات انرژی های تجدید پذیر امضا شده است، گفت: تا پایان امسال 500 مگاوات انرژی بادی و خورشیدی وارد شبکه می شود.

به گزارش پایگاه خبری توانیر، همایون حایری با بیان این که صنعت برق همواره و به هر شکل نیروی مورد نیاز کشور را فراهم کرده است، افزود: با توجه به ظرفیت مناسب آذربایجان شرقی برای تولید انرژی های بادی و خورشیدی، بخشی از این سرمایه گذاری در این استان صورت می گیرد.

حایری با اشاره به مزایای نیروگاه های بادی و خورشیدی اظهارکرد: سالانه 70 هزار میلیارد ریال از منابع معدنی در مسیر تولید انرژی مصرف می شود.

وی با اعلام این که سالانه حدود 5000 مگاوات ظرفیت جدید تولید برق در کشور ایجاد می شود، گفت: صنعت برق در خدمت رونق تولید و تحقق اقتصاد مقاومتی است.

خودداری از استفاده لوازم پرمصرف در ساعات اوج مصرف

در همین حال، مدیرعامل برق تهران با بیان این که در بدترین شرایط هم برق مشترکان را تامین خواهیم کرد، گفت: ساعات اوج مصرف در روز، ساعت 11 تا 15 و در شب 19 تا 23 است و از شهروندان می خواهیم از استفاده لوازم پرمصرف در این ساعات خودداری کنند. سیدزمان حسینی گفت: به کارگیری لامپ های کم مصرف، خاموش کردن لامپ های اضافی، استفاده حداکثری از نور طبیعی، تنظیم دستگاه های سرمایشی بین دمای 23 تا 25 درجه و استفاده نکردن از لوازم پرمصرف در زمان اوج مصرف، راه های عبور از پیک بار تابستان است.