آرشیو شنبه ۱۱ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۴۰۳۴
جامعه
۱۷

وزیر بهداشت: هزینه های بستری 7.5 درصد کاهش یافت

وزیر بهداشت، با اعلام کاهش هزینه های بستری مردم به 7.5 درصد، از سازمان های بیمه گر خواست سطح خدمات را کاهش ندهند.

به گزارش ایسنا، دکتر سیدحسن هاشمی در توضیح روند اجرای طرح تحول نظام سلامت که بیش از دو ماه از اجرای آن می گذرد، گفت: هدف آن بود که با اجرای این طرح هزینه های مردم در بخش بستری به 10 درصد کاهش یابد. خوشحالیم که امروز این رقم به طور متوسط به 7.5 درصد کاهش یافته است. در مجموع بیماران در شهرها 10 درصد هزینه های بستری و همچنین بیماران در روستاها پنج درصد این هزینه ها را می پردازند که به طور متوسط عددی حدود 7.5 درصد را شامل می شود.

وزیر بهداشت از افزایش 9 درصدی آمار بستری در بیمارستان های دولتی خبر داد و افزود: ممکن بود برخی بیماران به دلیل نداشتن توانایی مالی برای درمان مراجعه نکنند و یا بندرت افرادی از بخش خصوصی به بخش بستری دولتی مراجعه کنند. در مجموع این مباحث از علل افزایش آمار مراجعات به بخش دولتی است. هاشمی بسته حمایت از بیماران صعب العلاج را که قرار است در قالب اجرای طرح تحول نظام سلامت، اجرایی شود، مورد اشاره قرار داد و گفت: همین 10 درصد فرانشیزی که بیماران صعب العلاج بابت هزینه های درمانشان می پردازند نیز گاهی از توانشان خارج است. امیدواریم که اعتبارات این بسته حمایتی هرچه سریع تر تامین شده و بتوانیم این بسته را اجرایی کنیم.

وزیر بهداشت با اشاره به بسته ترویج زایمان طبیعی و رایگان شدن زایمان طبیعی افزود: به دنبال اجرای این بسته آمار سزارین در کشور کاهش یافته است. در این زمینه به بخش خصوصی نیز اعلام کرده ایم که باید نسبت آمار سزارین به طبیعی را تا پایان امسال 10 درصد کاهش دهند. در غیر این صورت این موضوع در اعتبار بخشی و تمدید پروانه های آنها اعمال می شود.