آرشیو سه‌شنبه ۱۴ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۷۹
حوادث
۱۲

پنج قاره

400 کشته در زمین لرزه چین

بی بی سی: دست کم 400نفر بر اثر زلزله در استان «یون نان» در جنوب غرب چین کشته و هزارو300نفر مجروح شدند. بزرگی این زلزله که روز یکشنبه رخ داد 6/1 ریشتر بود. بر اثر این زمین لرزه 12هزار خانه در «لیدوان»، شهرستانی با 439هزارنفر جمعیت تخریب شد. هم اکنون عملیات گسترده امدادونجات در جریان است. تلویزیون دولتی چین اعلام کرده این زلزله شدیدترین زمین لرزه در 14سال گذشته در استان یون نان بوده است.

واژگونی لنج با 200سرنشین

رویترز: لنج مسافربری ای با 200سرنشین در رودخانه «پادما» بنگلادش واژگون شد. محمد سیف الحسن بادال، معاون فرماندار ناحیه مونشیجانی، واقع در حدود 30کیلومتری جنوب غرب «داکا» پایتخت بنگلادش گفت: 44نفر از مسافران این لنج نجات یافته اند. به گفته وی هنوز گزارشی درمورد تلفات احتمالی این سانحه دریافت نشده است. در بنگلادش غرق شدن قایق های مسافربری به دلیل استانداردهای ضعیف ایمنی و سوارکردن بیش از ظرفیت مسافر، سابقه طولانی دارد.

توقیف بیش از 1/5 تن کوکایین

هرالدتریبیون: ارتش کلمبیا محموله 1/555تنی کوکایین را در قایقی تندرو که راهی آمریکای مرکزی بود کشف کرد. این عملیات که با همکاری نیروهای ارتشی کلمبیایی و آمریکا انجام شد، با هشدار طرف آمریکایی به مقامات دولت کلمبیا کلید خورد. محموله کوکایین کشف شده به گروه شبه نظامی قاچاقچی «لاس اورابنوس» تعلق داشته و مقصد آن آمریکای مرکزی اعلام شده است. ارزش این محموله 40میلیون دلار برآورد شده است. گفته می شود چهارنفر از اعضای این گروه پس از آنکه متوجه حضور نیروهای ارتشی شدند، تعدادی از بسته های موادمخدر را به دریا انداختند. با این حال ماموران پس از توقف قایق، 63بسته کوکایین را توقیف و تحویل پلیس دادند.