آرشیو چهارشنبه ۱۵ امرداد ۱۳۹۳، شماره ۲۰۸۰
هنری
۷

اعتراض نقاش ایرانی به عملکرد اسراییل

همدردی حبیب الله صادقی با مردم «غزه»

مهر: حبیب الله صادقی - هنرمند نقاش - با اشاره به خلق سه تابلو نقاشی با موضوع حمایت از مردم مظلوم غزه و نشان دادن جنایات داعش در عراق، از انجام مذاکراتش برای برپایی کارگاه نقاشی بزرگی در حمایت از مردم غزه خبر داد. این هنرمند نقاش درباره آثاری که با موضوع تحولات امروز خاورمیانه خلق می کند، توضیح داد: دو تابلو نقاشی با موضوع کودکان غزه و حملات ددمنشانه رژیم صهیونیستی به ملت مسلمان فلسطین را آغاز کرده ام و تابلو دیگری را نیز با موضوع «حملات گروه تروریستی داعش به عراق» کار می کنم که اجرای این سه تابلو را از دو ماه پیش شروع کرده ام و قرار است بعد از اتمام، در چهارمین جشنواره هنر مقاومت به نمایش گذاشته شود.

او از برپایی کارگاه نقاشی بزرگی با موضوع حمایت از مردم غزه خبر داد و گفت: در حال مذاکره هستیم که اگر حملات وحشیانه رژیم صهیونیستی به مردم مسلمان غزه همچنان تا هفته آینده ادامه یابد، کارگاه نقاشی بزرگی را در فضای باز حوزه هنری برگزار کنیم که در این کارگاه، تابلو بزرگی را با موضوع حمایت از ملت مظلوم غزه شروع خواهم کرد و تا عصر همان روز به پایان خواهم رساند.

سرپرست اسبق موزه هنرهای معاصر تهران در ادامه افزود: قصد ما این است که با خلق این تابلو در برابر رسانه های خبری و در کنار آثار دیگر هنرمندان جامعه تجسمی ایران به سکوت جوامع بین المللی و کشورهای عربی درخصوص این جنایات رژیم صهیونیستی اعتراض کنیم.

صادقی همچنین از همه هنرمندان جامعه هنرهای تجسمی ایران دعوت کرد در این کارگاه هنری حضور یابند و با خلق آثارشان، با موضوع حمایت از مردم مسلمان فلسطین، حمایت خود را از مردم فلسطین در برابر دوربین های رسانه های خبری به نمایش بگذارند.